Andres Kangur: proovime olla „teeme ära ja siis räägime“-lähenemisega
23.12.2024
23.12.2024
„See on üks äge Eesti puidutööstus. Me müüme umbes 60sse riiki üle maailma, väärindame puitu termotöötlemise tehnoloogia abil, mis muudab puidu eluea ca kaks korda kauemaks võrreldes immutatud puidu alternatiividega,“ tutvustas Kangur. „See on minu arust minu karjääri üks põnevamaid väljakutseid. Kui ma siin viis aastat tagasi nii-öelda maailmaturneelt Eestisse ringiga tagasi tulin, siis leidsin selle vahva ettevõtte.“
Kangur kinnitas, et aina enam kliente toob põhjusena, miks just Themory valitakse, kestlikkuse aspekti. Üks turg, mis selles teemas Euroopast erineb, on tema sõnul Ameerika Ühendriigid. „Erinevalt Euroopast on klientidele seal tähtsam funktsionaalsus, toode, tema ilu, tema funktsioon, mida ta teeb, mitte niivõrd väärtused, mille eest seisab ettevõte. Ameeriklased ütlesid meile, et ärge nendest roheteemadest nii palju rääkige, meid see nii väga ei huvita,“ märkis Kangur. Siiski tõdesid ka nemad, et jätkusuutlikkuse teemadele tähelepanu pööramine teeb ettevõtte huvitavaks ja teistsuguseks. Thermory on oma jalajälje kaardistanud ja avaldanud ka vabatahtliku raporti, kus on kokku võetud kestlikkuse strateegia, teekaart ja edulood. „Skandinaavia ettevõtted on sellest (kestlikkuse olulisusest) ammu aru saanud ja see ei ole enam kaugeltki sõnakõlks, tegeletakse oma jalajäljega süsteemselt ja investeeringud tehastesse ja tootmisesse tarneahelasse on kõik sellest lähtuvalt,” sõnas Kangur.
Pikemalt saab saates kuulda ka Kanguri rahvusvahelisest karjäärist. Juba 23-aastasena sai ta Marsi (toidutootja, kes muude asjade hulgas toodab Marsi ja Snickersi šokolaade ning lemmikloomatoitu) Baltikumi turundusjuhiks. „See oli minu jaoks vau! Et mind valiti sinna, sealt edasi algas kiire teekond. Marsi strateegia ongi võtta noorena head inimesed tööle ja siis hakata oma kasvulava arendama ja kasvatama,“ lausus Kangur. Tal õnnestus Marsi turundusega tegeleda ka Taanis ja Austrias. Marsi toodete turundusega seoses oli juttu toodete väljapanekust kaupluses ning selle mõjust läbimüügile, samuti sooduskampaaniatest. „See on kahe teraga mõõk,“ rääkis Kangur hinnakampaaniate kohta. „Lahendus on bränding ja investeering brändi, et tekiks orgaaniline normaalne nõudlus, et klient ostaks seda toodet ka ilma allahindluseta.“ Ta soovitas muuhulgas lugeda Byron Sharpi raamatut „How brands grow“. Kanguril õnnestus Passwordil aastaid tagasi ka esineda Byron Sharpi järel.
Hollandis Amtserdamis tegeles Kangur piimatoodete tootja Fonterra turundusega. Kuigi Eestis ei ole ettevõte tuntud, on see Uus-Meremaa peakorteriga ettevõte üks maailma suurimaid piimatoodete tootjaid. Sealt edasi töötas ta Soomes Pauligi innovatsioonijuhina.
Turundaja peab tema hinnangul alati mõtlema, mis väärtust ta saab luua ja kuidas teha seda teistest paremini. „Tihtilugu on probleem see, et kõik on väga hõivatud nii-öelda omaenda naba, omaenda tööga ja ei märgatagi või ei pandagi tähele mingisuguseid shifte (nihe, muutus) tarbija ootustes, klientide vajadustes. Konkurendid tulevad, teevad midagi täiesti teistmoodi ja siis järsku avastad, et oi, sellel on oluline mõju,“ arutles ta. Kangur soovitab vaadata väljapoole ja regulaarselt konkurentide tegevusi analüüsida. „Jälgi turgu, kaardista, kust väärtus on tekkimas ja tegelikult see vana hea kliendikesksus. Küsi kliendilt tagasisidet ja tegele oma võtmeklientidega. Siis sa tegelikult saad aimdust mingitest tekkivatest või uutest vajadustest.“
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Tiia Nõmm: sinu bränd on see, mis sinust räägitakse siis, kui sa toas ei ole
– Leitti Mändmets: tunnetan ära, kas juht on minu inimene
– Silver Vohu: sisekommunikatsiooni alahinnatakse paljudes ettevõtetes
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.