Millised on maailma väärtuslikemad brändid?
05.06.2025
05.06.2025
Ilmselt ei ole suurt üllatust, et ka tänavu hoiab esikohta Apple (brändi väärtus 1.3 triljonit dollarit, kasv aastaga 28%). Teisel kohal on Google (944 miljardit dollarit, kasv aastaga 25%) ning kolmandal Microsoft (885 miljardit dollarit kasv aastaga 24%). Kõige kõrgemale kohale jõudnud uustulnuk on ChatGPT, mis on 60. kohal. Varasem nii tähelepanuväärne uus tulija on NVIDIA, kes sisenes TOP100sse 2021. aastal ja praegu hoiab kohta esiviisikus.
Ajal, mil digikanalites on meeletult infot, peavad brändid pingutama, et luua tarbijatega emotsionaalne side. Tuleb täita inimeste vajadusi ja pakkuda midagi sellist, mida teised ei suuda. Apple’i, Instagrami ja McDonald’si jätkuv edu näitab, kui oluline on pakkuda järjepidevat brändikogemust, millega inimesed suudavad samastuda. ChatGPT kiire esiletõus tõestab, kuidas bränd võib saavutada tuntuse ja mõjutada ühiskonda nii tugevalt, et see muudab meie igapäevaelu. Kuna konkurents tehisaruvallas muutub üha tihedamaks, peab OpenAI oma brändi edasi arendama, säilitamaks oma juhtpositsioon.
Rootsi Spotify naasis esisaja sekka, jõudes 76. kohale. India Airtel on kõige kiiremini kasvav telekomibränd. Argentiina jaekett Mercado Libre on ainus Ladina-Ameerika bränd esisajas. Hispaania riietebränd Zara tõusis viis kohta ja on nüüd 65. kohal.
Kui vaadata kategooriate kaupa, siis suuremat langust on märgata alkoholibrändide puhul. Alkoholi tarbimine on vähenenud. Seda eriti nooremate põlvkondade seas, kes pööravad rohkem tähelepanu tervisele ja heaolule ning eelistavad üha enam vähese alkoholisisaldusega või nullkangusega jooke. Samas tekitab erinevate maitsete rohkus (nt käsitööõlled ja uued kangete jookide variatsioonid) ka segmenteeritust, mis hajutab traditsiooniliste brändide turuosa.
Luksuskaupade sektor, mis oli üks väheseid, mis kasvas ka pandeemia ajal, on 2025. aastaks langenud 2%. Üheks põhjuseks on jahtunud nõudlus Hiinas, kus staatuse näitamise olulisus on vähenenud.
Allikas: Kantar
Loe ka:
– Mida brändid peavad arvestama z-põlvkonna tarbijate puhul?
– Uuringukool: kuidas mõõta brändi edu?
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.