Inimesed usaldavad rohkem brände kui valitsust

02.04.2018

Tänavusel turunduskonverentsil Password esinenud Kai-Riin Veromann rääkis sellest, kuidas brändid maailma parandavad. Kokkuvõte tema õpetlikust ettekandest, mis andis ülevaate, kuidas oma brändi eesmärki seada ja sellega ühiskonnale kasu tuua.

Ettevõtted on võimsamad kui kunagi varem: Walmart on suurem kui Austraalia.

Aga asi pole ettevõtete suuruses, vaid võimus.

Uuring näitab, et inimesed usaldavad valitsusasutusi vähem kui ettevõtteid.

Ja järjest enam oodatakse, et ettevõtted kasutavad oma võimu vastutustundlikult.

Numbritesse panduna ootab lausa 80%, et ettevõtted panustaks majanduse ja sotsiaalsfääri parandamisse seal, kus nad tegutsevad.

90% millenniumipõlvkonnast soovib kasutada oma oskusi, et teha head. 73% eestlastest eelistab brände, mis seisavad hea millegi eest.

Hoiatus! Brändide sotsiaalne vastutustundlik käitumine peab olema loogiline ja sobituma nende ärimudeliga.

Valesti tehtud case’id:
  1. Tarbija jaoks jääb arusaamatuks kui pank istutab puid, et päästa keskkonda.
  2. Kui kiirtoidukett toetab vaegkuuljate haridust, kõlab see lihtsalt teatud vähemusgrupi ärakasutamisena oma hüvanguks
  3. Pepsi lahendab sotsiaalseid probleeme? No see oli lihtsalt väga halvasti teostatud kampaania.

Mis on su eesmärk? Miks sa eksisteerid? Et luua inimestele ja maailmale positiivset mõju?

Peamine väljakutse on see, et mida ja kuidas teha? Paljud vabandavad:
“Me ei tegutse ettevõttena sellises valdkonnas, mis saaks positiivset mõju avaldada”. Tegelikult pole takistuseks.

Eesmärk on paberil, aga kuidas see reaalsuseks teha? Vaatame seda nelja arenguastme järgi:
  1. Kasuta brändi eesmärki turundustegevuses.
  2. Vii see ühiskondlikule tasandile – joonda brändi emotsionaalne, funktsionaalne ja ühiskondlik kasu.
  3. Vii eesmärk turundusosakonnast teistesse osakondadesse.
  4. Eesmärgist on laiem ühiskondlik liikumine, mis on suurem kui bränd ise.

Loe edasi Best Marketingi veebiportaalist.