“Point+” keskendus üritusturundusele

06.06.2025

Seekordses „Point+“ osas arutleb üritusturunduse üle üritusturundusagentuuri Jolos partner ja tegevjuht Tanel Lillepalu. Jolos on oma valdkonnas hästi tuntud tegija, aga kas teadsid, et nad on lausa kuus aastat järjest pälvinud Kuldmuna konkursil aasta üritusturundusagentuuri auhinna?

„Meie põhiväärtustes või DNAs on see, et me ei tee kliendile miinimumi või Eesti keskpärasust. Sul peab see ekstra olema: on see siis kliendikogemus, loovteemade laiendus – midagi, mida klient üldse ei küsinud. Ma arvan, et see on lõpuks igas konkurentsis nii: kui lähed restorani, siis sa ootad ju ka midagi muud lisaks sellele, et „siin on menüü ja tsau”,“ ütles Lillepalu. Ta rääkis, et hea kriteerium ürituse kordamineku osas on ka see, kuidas osalejad seda teatud aja pärast meenutavad. „Kui inimesed tahavad tulla tagasi, nad said sealt midagi unikaalset, see kogemus oli suurepärane, siis kõik võidavad.“

Joloses töötab ca 30 inimest. Viimastel aastatel on Lillepalu sõnul palju tähelepanu pööratud tiimi toimimisele ja struktuurile ning sellele, kuidas see haakub kliendiportfelliga. „Ma arvan, et inimeste juhtimine on üldse üks raskemaid asju tegelikult, sest me kõik oleme erinevad. Tuleme tööle täiesti erinevate mõtetega – kust ma tean, kus need 30 inimest ärkasid ja mida parasjagu tunnevad? Ma usun, et kui sul mingid põhimõtted on paigas ja oled ka ettevõtte põhiväärtused paika saanud, siis see loksub koostöös paika,“ kõneles Lillepalu ja lisas, et täna tunneb ta end pigem hästi selles vallas.

Jolose jaoks moodustavad siseüritused ca 80% nende tegevusest. “Me aitame ettevõtetel ehitada ja hoida oma kultuuri. Me ei ole kunagi valmis, ei ole ka klient oma kultuuriga kunagi valmis. Me viime vajalikke sõnumeid inimesteni, aitame seda kultuuri luua või hoida ja vaadata tulevikku,“ sõnas Lillepalu. Ta tõi näite ka klientidest, kes tegutsevad rahvusvahelisel turul ja kus tullakse paar korda aastas erinevatest riikidest kokku, et kultuuri hoida. Seal püüab Jolos olla justkui liimiks nende erinevate kontorite ja projektide vahel ning võimendada ettevõtte jaoks olulisi sõnumeid.

Töö püsikliendi uue projektiga algab tihti peale eelmise projekti õppetundidest. Enne loovlahenduste juurde minekut on vaja paika saada raamid: ürituse aeg, koht ja eesmärgid. Sealt edasi saab loovaks minna. „Me peame sellest sihtgrupist detailideni aru saama ja see on väga sihitud töö. See ei ole nii, et äkki meil õnnestub mingis ruumis neid tabada mingite sõnumitega võib-olla,“ selgitas Lillepalu.

Juttu tuli ka üritusturunduse ekspordist,  tehisintellekti kasutamisest ja sellest, paljudele inimestele korraga saab Tallinnas üritust teha.

Kuula-vaata lähemalt (vt ka Spotify ja Apple Podcasts):

Mullu novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.

Loe ka:
Jüri Pihel: telereklaam on liiga odav