Toetus kaitsekulutuste suurendamisele kasvab
10.06.2025
10.06.2025
Endistviisi püsivad kõrgel kaitsetahte näitajad. Riigikaitse avaliku arvamuse uuringu kohaselt leiab valdav osa (82%) vastanutest, et võimalikule sõjalisele rünnakule tuleks vastata relvastatud vastupanuga. Mullu oli sama näitaja 81%.
Samuti on kaitsetegevuses oma võimete ja oskuste piires valmis osalema märkimisväärne osa (62%) Eesti elanikest ehk veidi enam kui möödunud aastal (61%).
Eesti kuulumist NATO-sse toetab seninägematult suur osa elanikkonnast (83%) – see on kõrgeim toetus alates 2000. aastast, mil riigikaitse avaliku arvamuse uuringut on järjepidevalt läbi viidud. Kui eestlaste seas on toetus NATOsse kuulumisele 93 protsendiga jätkuvalt ülikõrge, siis on tugeva hüppe teinud muust rahvusest elanike näitaja, suurenedes seitsme protsendi võrra 60 protsendile.
„Alla joonimist väärib see, kui järjekindlalt kõrge on elanike valmisolek osaleda kaitsetegevuses ning kui tugevalt toetatakse NATO liikmelisust. Need näitajad kinnitavad usaldust nii riigisiseste kui rahvusvaheliste kaitsemehhanismide vastu. Siin on hea annus enesekindlust. Meie olemegi ju NATO,“ ütles Kaitseministeeriumi kantsler Kaimo Kuusk.
Uuringu „Avalik arvamus riigikaitsest“ viis Kaitseministeeriumi tellimusel läbi Kantar Emor. 2025. aasta märtsis toimunud küsitluses osales 1636 Eesti elanikku vanuses 15–74. Uuring viidi läbi veebis ja telefoni teel.
Uuringuraportiga saab tutvuda Kaitseministeeriumi kodulehel.
Allikas: Kaitseministeeriumi pressiteade
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.