Meelis Kubits: Eestis suudetakse hallata üht skandaali korraga
02.06.2025
02.06.2025
„Kui me vahetame Sirbis peatoimetajat, siis kogu ühiskond hakkab tegelema Sirbis peatoimetaja vahetusega ja analüüsib tõsimeeli seda, kas Kaur Kender sobib või ei sobi. Me oleme nii väiksed, et me ei suuda kaht teemat manageerida,“ kõneles ta.
Kui meil on negatiivsemaid uudiseid, siis tihti öeldakse takkajärgi, et kommunikatsioon oli halb. Kubits rõhutas, et alustada tuleb ikka sisust endast.
Oma esimesed pressiteated saatis ta Tallinnas Tina tänaval Fred Jüssi käest üüritud keldrist. Peagi sai loodud ettevõte Kubits&Hamburg, hiljem juhtis ta aastaid kommunikatsioonibürood Corpore. Pressiteade oli PRis esimene tööriist ja alguses täidetigi laias laastus pressiesindaja funktsiooni. Algusaastail oli see ajakirjanike jaoks uus asi, et keegi vahendab ettevõtete uudiseid. Mõistmine pressiesindaja rollist tuli paari-kolme aasta jooksul. Kubitsa partneriteks olid alguses põhiliselt ettevõtete omanikud. Kokkulepped pidasid ilma põhjalike lepinguteta.
Juttu tuli ka poliitilisest kommunikatsioonist. Kubits meenutas, et Reformierakond sai 1995. aastal aru, et võti on avalikkusega suhtluses. „Kui sa ei ole Jüri Ratas, siis sa tegelikult ei suuda ikkagi kõiki Eesti peresid või Harjumaa peresid läbi käia ja neile kommi, küünalt või meepurki kinkida. Sa pead kuidagi meediat suutma kasutada, meedia peab hakkama sinu eest seda tööd tegema,“ toonitas ta poliitilise kommunikatsiooni olulisust.
Rääkides kriisikommunikatsioonist, tõdes Meelis Kubits, et kriis on oma olemuselt ettearvamatu, ootamatu ja unikaalne. Seetõttu ei usu ta jäikadesse kriisikommunikatsiooniplaanidesse. „Ma ei saa tegelikult kriisikommunikatsiooniplaanist üldse aru, sest kriis tuleb alati jõuluõhtul. Kriis ei tule nädalase etteteatamisega,“ märkis Kubits. Tema sõnul on eelkõige vaja seda, et organisatsioonis oleks olemas kompetentne ja ja kättesaadav inimene, kes suudab avalikkusega ka raskes olukorras suhelda.
Saad ka teada, milline mõju on Corporel, miks ta suhtekorraldusest lõpuks kõrvale astus ja kuidas läheb tal praegu, mil ta püüab missioonitundelisi ettevõtjaid saada kultuurimaailma toetama.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Katre Kõvask: kui palju sulle antakse elus võimalust midagi nullist teha?
– Tambet Asi: kui idee ei püüa tähelepanu, pole kanalil ka jõudu
– Erik Sakkov: Eesti ärikultuur vajab küpsemist
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.