Valitsuse liikmetest usaldavad Eesti inimesed enim Pevkurit, uutest ministritest on eesotsas Joller
04.07.2025
04.07.2025
Neile järgnevad võrdse tulemusega sotsiaalminister Karmen Joller ning haridus- ja teadusminister Kristina Kallas. „Märtsikuised muudatused valitsuses tõid juurde ühe keskmisest usaldusväärsema ministri, kelleks on Karmen Joller,“ kommenteeris Kantar Emori uuringujuht Aivar Voog. Uutest ministritest järgneb Jollerile siseminister Igor Taro, kes on nii ajakirjanikuna kui ka Ukraina sõjapäeviku pidajana rahva seas varasemalt tuntust kogunud. Võrreldes möödunud aasta lõpuga on mõnevõrra (21%-lt 17%-le) langenud peaminister Kristen Michali usaldamine. „Valitsusjuhina on ta muidugi ka enim kriitilise tähelepanu all,“ lisas Voog.
Hanno Pevkurit usaldas juunis läbi viidud uuringu kohaselt 25 protsenti Eesti elanikest. Järgnevad Jürgen Ligi (24%), Karmen Joller, Kristina Kallas (mõlemad 21%) ja kultuuriminister Heidy Purga (20%). Alla viiendiku inimeste usaldab Kristen Michalit (17%), Igor Taro (15%), välisminister Margus Tsahknat (14%), regionaal- ja põllumajandusminister Hendrik Johannes Terrast (12%), energeetika- ja keskkonnaminister Andres Sutti (11%) ning justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostat (10%). Madalaim on usaldus taristuminister Kuldar Leisi (7%) ning majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo (5%) suhtes. Viimaste usalduse näidikut mõjutab kõige enam nende madal tuntus, mis on alla 50 protsendi.
Andmed põhinevad Kantar Emori läbi viidud üle-eestilise esindusliku valimiga uuringul, mis viidi läbi veebi teel 12.-18.06.2025. Küsitleti 1272 Eesti elanikku vanuses 16+.
Vastajatele anti ette poliitikute nimekiri ja neil paluti hinnata, keda nad sealt usaldavad. Tegemist on Kantar Emori algatusel tehtava korduvuuringuga.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.