Ruta Kallaspoolik: väikses firmas on nii, et kui sina ei tee, siis keegi ei tee
12.09.2024
12.09.2024
Saatejuhi küsimusele, mis tüüpi ettevõttes meeldib külalisele kõige enam töötada, vastas Ruta Kallaspoolik, et igal pool on omad plussid ja miinused. Ta tõi näiteks, et kuigi rahvusvahelises ettevõttes on head koolitus- ja arenguvõimalused ja palk tõuseb iga-aastaselt, võib seal olla omajagu jäikust. „Seal on nii palju bürokraatiat, koosolekuid, seal on nii palju slaide. Kui palju ma olen oma elus teinud PowerPointe, mida keegi kunagi ei vaata…“ Väikses ettevõttes sõltub seevastu igast inimesest palju. Samas tõdes ta, et väikses firmas on eriarvamusi ja samas ka sünergiat jälle vähem.
Üks hea turundusinimene peaks Kallaspooliku hinnangul olema korraga nii analüütiline kui loominguline ning viimaseks on vaja tekitada omale aega. „Selle töö tegemiseks sa vajad puhveraega, sul ei tohi olla päev täidetud sada protsenti. Sul peab jääma sellist logelemisaega. Inimesed on erinevad, aga vähemalt minul tulevad head mõtted siis, kui ma ei istu arvutis, ei vahi ekraani,“ rääkis Kallaspoolik. „Võib-olla selle töö kõige suurem raskus ongi see, et sul peavad olema need mõlemad pooled väga head: sa pead olema valmis ise selle reklaami valmis kirjutama, sest vahel lihtsalt on vaja seda teha, sa ei saa iga kord kõiki asju sisse osta. Teiselt poolt sa pead olema geniaalne Exceli-meister, pead kogu aeg numbreid vaatama ja aru saama, et mis see asi maksab, mis on selle kontakti hind, kui oluline see on jne.“
Kallaspoolik leiab, et väga oluline on juhi usaldus ja hea kontakt temaga ning ta avaldas heameelt, et kõik tema juhid on sellised ka olnud. Samuti soovitas ta erinevate projektide tegemisel kuulata oma sisetunnet, mis on tekkinud senise kogemuse pealt. „Võib-olla kõige suurem ja kõige raskem väljakutse selles töös ongi see, et kuidas kriitikale vastu panna, kuidas jääda oma arvamuse juurde, kuidas öelda inimestele, et oluline pole see, kas ta on täpiline või triibuline, aga vaata, kui hästi müüb.“ See oskus tekibki tema sõnul aja ja kogemusega.
Ruta Kallaspoolik rääkis, et enamasti on ta töötanud pigem niipidi, et on valinud head koostööpartnerid ja ostnud teenuseid sisse, kuid majasisene meeskond on olnud minimaalne. „Ma olen töötanud alati sisuliselt üksinda, pluss assistent või tootearendaja. Alati, kui ma ära lähen, siis selle koha peale ilmub viis või kümme inimest. Siis ma alati mõtlen, et mida nad teevad. Seal tegelikult ongi see, et sa saad iga tööd teha kahte moodi: sa saadki minna hästi sügavuti ja tegeledki, et konkreetselt sellel kommil läheks hästi. Teine asi on see, et sa müüdki seda kommikaussi, et sul kõikidel kommidel läheks hästi. Sa ostad teenuseid sisse, sul on väga head koostööpartnerid ja sina oled projektijuht, kes jagab ülesandeid.“
Arutledes koostööpartnerite valiku üle, tõdes Kallaspoolik, et lõpuks taandub ikkagi kõik sellele, kuivõrd vastava partneri käekiri sobib ja milliseks kujuneb omavaheline klapp. „Hästi lihtne on see, et sa avad näiteks mingi reklaamiauhindade kodulehe ja sa vaatad neid töid. Mida elu on õpetanud, on see, et see, kes joonistab apelsine, ei hakka mitte kunagi tegema õunu ja vastupidi. Igaühel on oma käekiri ja see käekiri meeldib sulle või ei meeldi ja tegelikult sa ümber ei õpeta,“ sõnas ta. „On teatud inimesed, kes sinuga klikivad ja kes ei kliki,“ lisas Kallaspoolik ning tõdes, et isegi, kui sobivad inimesed vahetavad ettevõtet, võib koostöösuhe jätkuda.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Arno Pae: turundajatena peame püüdlema empaatia- ja tabamise võime poole
– Enel Kolk: edu võti on valmisolek teha oma plaanis muudatusi
– Kristjan Seema: uudishimu on üks edasiviivamaid jõude
– Annika Oja: Kalevi brändiuuendus oli hea muudatuste juhtimise kogemus
– Georgi Viies: olen ühte asja nii kaua teinud, et see ongi südameasi
– Karl Multer: õnn on see, kui satud sinna, kus käitumine su ümber on ka sulle omane
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.