Saksamaa kõige väärtuslikumate brändide esikohta hoiab endiselt SAP

19.03.2021

Saksamaa väärtuslikemate brändide edetabeli eesotsas on neljandat aastat järjest majandustarkvarabränd SAP, mis kasvatas oma väärtust aastaga 9 protsenti 55,6 miljardile dollarile. Viiekümne väärtuslikuma brändi koguväärtus kasvas hoolimata pandeemiast põhjustatud majanduslangusest aastaga 5 protsenti 353 miljardile dollarile, selgub Kantari iga-aastasest brändide väärtuse analüüsist BrandZ.

Teist kohta hoiab pingereas Deutsche Telekom, kolmandale kohale tõusis autohiid BMW, möödudes konkurendist Mercedes-Benzist.

Saksamaa BrandZ TOP 50 väärtuslikuma brändi edetabel on võrreldes teiste turgude BrandZ brändiportfoolioga kõige mitmekesisem, sisaldades brände 19 erinevast valdkonnast. Ja see mitmekesisus on aidanud hoiduda praegusest suurest majanduslikust kahjust. Vähenenud nõudlusele autode, finantstoodete ja vaba aja veetmise järele on vastukaaluks tulnud kasv tehnoloogia, logistika ja veebikaubanduse kategooriates. Paljud tippbrändid on suunanud märkimisväärse osa oma ärist ka kodumaast väljaspoole, mis on eriti just viimasel aastal kasu toonud ning on ka üks põhjustest, miks Saksamaa 50 väärtuslikumat brändi on teistest analüüsitud brändidest olnud edukamad.

Viimase 12 kuu jooksul on koguni rohkem neid brände, kes on oma väärtust kasvatanud, kui neid, kelle väärtus on kahanenud. Nende brändide edu seisneb paljuski tugeva väärtusmaailma loomises, mis headel aegadel võib toimida kasvu katalüsaatorina ja keerukamatel aegadel pakub turvavõrku. Kuigi brändid nõuavad oma emafirmadelt tõsiseid investeeringuid ja pikaajalist pühendumist, on selge see, et sellised ettevõtted, kes võtavad brändi ehitamist tõsiselt, saavad vääriliselt premeeritud.

Tänavu on edetabelis kiireimaks tõusjaks moekaupu pakkuv e-kaubamaja Zalando, mis kasvatas aastaga oma väärtust koguni 64 protsenti. Suurenenud nõudlus vabaajariiete ja spordikaupade järele aitas väärtust korralikult kasvatada ka Puma kaubamärgil (kasv 30%). Hinnanguliselt 15 protsenti rohkem pakisaadetisi kohale toimetanud logistikaettevõte DHL kasvas väärtuselt 19 protsenti, olles ilmselgelt üks suurimaid kasusaajaid e-kaubanduse buumis ja pakkudes abi ka koroonavaktsiini tarneahelas.

Kuigi autode müük viimase aasta jooksul langes märkimisväärselt, on Saksa autobrändid siiski oma väärtust kasvatanud ja moodustavad jätkuvalt kategooriana TOP 50 brändi koguväärtusest suurima osa – 67,8 miljardit dollarit ehk 19 protsenti.

BrandZ analüüs näitab, et brändidel, mida tarbijad peavad kõige usaldusväärsemaks ja vastutustundlikumaks, on kolm ühist tegurit, mis on tarbijate usalduse võitmisel olulise tähtsusega: ausus ja avatus, austus ja kaasatus, klientidega samastumine ja nendest hoolimine. Saksa brände hinnatakse nende kõrge kvaliteedi ja usaldusväärsuse poolest.

Brändid, mida tarbijad tajuvad sõbralike, lahkete ja hoolivatena, on olnud edukad isegi hoolimata olukorrast, mil prioriteedid viimase 12 kuu jooksul muutunud on. Usalduse loomisele keskendunud ning tarbijatega hea kontakti saavutanud brändid vastavad ka sel väljakutseterohkel ajal hästi tarbijate hetkevajadustele.

Kolm huvitavat trendi, mis viimase aastaga hoo sisse saanud
  • Olla kuuldud ja nähtud. Pandeemia on muutnud tarbijad avatumaks uutele toodetele, kaubamärkidele ja teenustele, mis tähendab võimalust avastada mõni uus bränd ja saada kellegi jaoks esimeseks valikuks.
  • Isetegemise buum. Kuna inimesed veedavad nüüd suurema osa ajast koduseinte vahel, on paljud keskendunud koduse keskkonna paremaks muutmisele ning asunud investeerima uude mööblisse ja elektroonikasse.
  • Kodu kallal nokitsemine ja enesearendamine. Pandeemiast tingituna on hakatud tõsisemalt suhtuma oma hobidesse – sellealased väljaanded on taaselustunud, mille tulemusel on inimesed asunud oma treeningriideid ja -varustust täiendama, köögiseadeid välja vahetama ja kodus vajalikke tööriistu muretsema.

Allikas: Kantar