Ülevaade raadio ja muusika kuulajaskonnast 2019. aasta esimesel poolaastal
22.08.2019
22.08.2019
Kantar Emori raadio- ja muusikakuulamise seire andmetel pühendasid Eesti elanikud 2019. aasta esimesel poolaastal raadio ja muusika kuulamisele keskmiselt 4 tundi ja 7 minutit päevas, see on peaaegu pool tundi vähem kui aasta tagasi.
Kantar Emori uuringuekspert Elvin Heinla selgitas: „Enim kulutati aega raadiojaamade kuulamisele – 2 tundi ja 32 minutit. Ajaliselt järgneva audioväljundina napsasid kuulajate ajast endale internetipõhised muusikateenused, millele kulub keskmiselt 42 minutit päevas. Salvestatud muusikat kuulatakse 16 minutit päevas ning raadiosaadete järelkuulamisele kulub keskmiselt 2 minutit.“
Ajaliselt pisut enam kui pool tundi jaotub ära erinevate raadiojaamade vahel surfamisele või tundmatule audiokanalile.
Eestlased kuulasid raadiokanaleid keskmiselt 2 tundi ja 55 minutit ning mitte-eestlased vastavalt 1 tund ja 45 minutit päevas.
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Vikerraadio | 146 000 | 14,3 |
2 | Sky Plus | 99 000 | 9,7 |
3 | Raadio Elmar | 83 000 | 8,1 |
4 | Star FM | 82 000 | 8,0 |
5 | Retro FM | 56 000 | 5,5 |
6 | Raadio Kuku | 53 000 | 5,2 |
7 | MyHits | 39 000 | 3,8 |
8 | Raadio 2 | 32 000 | 3,1 |
9 | Power Hit Radio | 27 000 | 2,6 |
10 | Klassikaraadio | 16 000 | 1,6 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.01.2019–30.06.2019
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Raadio 4 | 42 000 | 4,1 |
2 | Sky Raadio | 30 000 | 3,0 |
3 | Russkoje Radio | 28 000 | 2,8 |
4 | Narodnoje Radio | 26 000 | 2,5 |
5 | Jumor FM | 24 000 | 2,3 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.01.2019–30.06.2019
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.