IT-spetsialistid peavad atraktiivseimateks tööandjateks LHVd ja Wise’i
04.06.2025
04.06.2025
Vahe esimese kahe vahel oli väga väike. Esiviisikusse mahuvad veel Pipedrive, Enefit (Eesti Energia) ja Swedbank. Esikümnesse kuuluvad ka Microsofti arenduskeskus Eestis, Telia, Bolt, SEB Pank ja Riigi Infosüsteemi Amet. Kantar Emori uuringuekspert Mari-Ann Ploom tõi välja, et märkimisväärse tõusu on teinud Swedbank, kes on tõusnud 12. kohalt viiendaks. Ka teiste pankade positsioon on selgelt paranenud: SEB on kerkinud 19. kohalt 9. kohale ning Luminor 42. kohalt 30. kohale. „Pangandussektori atraktiivsuse kasv IT-töötajate seas kajastab laiemat suundumust kogu tööturul,“ ütles Ploom.
Viimastel aastatel on paranenud ka avaliku sektori IT-majade positsioon. IKT-tööandjate edetabeli esikümnesse jõudis esmakordselt Riigi Infosüsteemi Amet, kes tõusis eelmise korra 15. kohalt 10. kohale. „Pooled IT-spetsialistid eelistaksid töötada pigem erasektoris ja vaid 7% eelistab avalikku sektorit, samas 40%-l vastanutest puudub selge eelistus selle osas, kummas sektoris töötada. Seega iga teine IT-spetsialist oleks neile sobivate tingimuste korral valmis töötama avalikus sektoris,“ kommenteeris Ploom.
Kuna mitmed ettevõtted on viimasel ajal püüdnud survestada töötajaid senisest rohkem kontorites kohapeal töötama, küsiti uuringus ka töötajate hinnangut sellele. Selgus, et pooled IT-spetsialistid töötavad ainult või valdavalt kaugtööna, samas kui vaid 7% töötab üksnes kontoris. See on sarnane tulemus kahe aasta tagusele uuringule.
Kantar Emor viis perioodil 19.03 – 9.04 viiendat korda läbi uuringu IT-spetsialistide seas, kus neil paluti hinnata sektori tööandjaid ja ootusi tööandjale. Uuring viiakse läbi iga kahe aasta tagant ja seekord vastas sellele 579 IT-spetsialisti.
Loe ka:
– Töötavad inimesed hindavad mainekaimaks tööandjaks Tallinna Lennujaama, tudengid LHVd
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.