Kvalitatiivsed uuringulahendused

Oluliste hetkede mõistmine

Kuidas sünnivad tarbijate otsused? Kas seda saab mõjutada? Enamasti teevad inimesed valikuid oma vaikimisi häälestusega teisi kaasamata. Kõik inimesed on kogenud muutuste hetki, mil olemasolevad harjumused murtakse, kus proovitakse uusi brände, avastatakse uued vajadused ning muudetakse oma käitumist.

Need ongi olulised suurte võimaluste hetked. Meie aitame teie olulisi võimaluste hetki määratleda ja mõista.

Süvasukeldus erinevate valdkondade mõistmiseks

Turundajatele on väljakutseks tõsiasi, et see, mida inimesed mõtlevad, tunnevad ja ütlevad, ei seostu hästi sellega, mida nad tegelikult teevad. Inimeste motiivid ja vajadused ei pruugi alati teisenduda käitumiseks, mitmed sekkuvad tegurid, nagu harjumus, inerts ja keskkonnamõjud, määravad, mida inimesed tegelikult brändide ja toodete ostmisel ning kasutamisel teevad.

Meie kvalieksperdid kasutavad kognitiivse psühholoogia ja käitumisteadusega lähenemisviise, andmaks teile arusaama, kuidas inimesed teevad valikuid ja mis mõjutab teie valdkonnas käitumisharjumusi – kuidas saab muuta, kinnistada või tugevdada harjumusi, aktiveerida toote kasutamist või mõjutada ostukoha valikuid.

Me kasutame erinevaid käitumiskeskseid tehnikaid mõistmaks käitumise eripärasid valdkonniti, millised on konteksti, brändi võimaluste ja nõrkuste mõjud.

Kvalitehnikad:
  • Fookusgrupp, kus vestlusringis osaleb kuni 10 sihtrühma liiget. Moderaatori juhitud vestlus avab erinevad vaatenurgad ning  seisukohad.
  • Minigrupid, kus vestlusringis osaleb kuni 6 sihtrühma liiget. Väiksem osalejate arv võib luua vähem variatiivsust, kuid võimaldab laskuda veelgi sügavamasse vestlusse iga osalejaga.
  • Süvaintervjuud ja ekspertintervjuud, kus vastaja vestleb uurijaga kahekesi. Süvaintervjuu on ainuvõimalik delikaatsetel uuringuteemadel või privaatsust vajavates sihtrühmades.
  • Etnograafilised vaatlused, kus uurija vaatleb loomulikus tarbimiskeskkonnas, nagu näiteks kodus, kaupluses vmt, jälgides tavapärast protsessi teatud tegevuste tegemisel, toodete kasutamisel, ostude sooritamisel jne.
  • Töötoad on efektiivsed loominguliste uuringuprobleemide korral või teatud sihtrühmades, kus soovitakse jõuda konkreetse eesmärgini – näiteks ettevõttesisene töötuba eesmärgiga lahti mõtestada probleemi, uut uuringuteadmist nt ConversionModel uuringust jmt.
Võimalused osalejate kaasamiseks

Meil on võimalus viia fookus- ja minigruppe ning süvaintervjuusid läbi nii kohapeal (eelkõige meie Tallinna südalinnas asuvas kontoris) kui ka veebipõhiselt MS Teams keskkonnas. Kontoris on meil olemas uuringute läbiviimiseks vajalik tehnika ja intervjueeritavatele hubane keskkond. Mõnusa õhkkonna loomiseks on laual juua ja magusaid suupisteid.

Valdavalt viime vestlusringe ja süvaintervjuusid läbi aga veebipõhiselt. See võimaldab kaasata inimesi erinevatest Eesti piirkondadest, saavutades niimoodi valimi suurema variatiivsuse. Samuti säästab see osalejate jaoks kohaletuleku aja. Meie kogemus näitab, et videokõnes suheldes tekib osalejatega samamoodi usalduslik kontakt nagu ka füüsilise kohtumise puhul. Veebi kaudu osaledes saab osaleja intervjueerijaga vestelda omale sobivas kohas. Koroonapandeemia-aegse kogemuse tuules on erinevas vanuses inimesed videokõnedega argipäeva kontekstis harjunud.

Aivar Voog

Aivar Voog

Ärisuuna juht

+372 626 8538

Karin Niinas

Juhataja, Kantar Emor

Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.