Eesti tarbijate kindlustunne liigub tasapisi taastumise suunas
10.06.2025
10.06.2025
„Oleme Eesti elanike kindlustunnet ja usaldust institutsioonide vastu mõõtnud sama metoodika alusel viimased poolteist aastat. Need kaks näitajat annavad aimu, milline temperatuur parasjagu ühiskonnas valitseb,“ rääkis Kantar Emori uuringute juht Aivar Voog.
Tarbijate kindlustunne oli selle perioodi madalaim detsembris vahetult enne tulumaksu tõusu rakendumist. „Maikuu teise poole küsitluse andmed näitavad, et kindlustunne on tasapisi taastumas. Selle aluseks võivad olla positiivsed muutused majandusnäitajates. Mõnevõrra on kasvanud nende tarbijate osakaal, kes tajuvad, et nende majanduslik olukord ei halvene või lausa paraneb. Samas üldiselt on Eestis pessimistid siiski selges ülekaalus võrreldes optimistidega,“ osutas Voog.
Usaldusindeksi jaoks mõõdetakse inimeste usaldust 11 institutsiooni vastu. Mõõdetud institutsioonidest hinnati mais kõige usaldusväärsemateks Päästeametit (92%), Politsei- ja Piirivalveametit (79%) ning Kaitseväge (74%). „Oluliselt vähem usaldatakse Riigikogu (28%), erameediat (30%) ja Eesti valitsust (32%). Siiski väärib märkimist, et võrreldes märtsiga on ka nende institutsioonide suhtes usaldus mõnevõrra paranenud,“ kommenteeris Aivar Voog.
Kindlustunde- ja usaldusindeksi andmete aluseks on üle-eestilised esindusliku valimiga igakuised uuringud, mis viiakse läbi veebis. Iga kord küsitletakse ca 1150 Eesti elanikku vanuses 16+. Kantar Emor viis viimase küsitluslaine läbi 21.-27. mail ning selles vastas 1283 inimesest.
Täpsemad andmed ja metoodika kirjelduse leiate meie kodulehelt.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.