Margit Kotkas: kliendid on meie tootearendajad
16.06.2025
16.06.2025
Turunduses vaadatakse tervikpilti ja lähenetakse segmendipõhiselt. Reklaamikampaaniate väljatöötamisel vaadatakse kliente persoonapõhiselt – ehk et kellele parasjagu kampaaniat tehakse. Välja on töötatud ka persoonade klienditeekonnad. „Kõigepealt tulid persoonad ja siis hakkasime vaatama, kuidas üks või teine persoona võiks seda klienditeekonda läbida.“
LHVsse värbamise protsess käis tema jaoks väga kiiresti ja see oli ta esimene ametikoht turundusjuhina. Kotkas kirjeldas muhedalt oma esimest tööpäeva pangas: „Lähed kohale ja siis saad aru, et sa oled ettevõttes, mille toimimismehhanismist sa ei tea absoluutselt mitte midagi. Esimesed paar kuud ma ütlesin ikkagi kõikidel koosolekutel korduvalt koosoleku kestel: „Stopp, ma ei saa aru sellest lausest, mis praegu öeldi – mida see tähendab?“. Ma otsustasin, et ma ei hakka tegema nägu, et ma tean, sest tegelikult ma ei tea ja sellest võib tulla päris suur katastroof lõpuks, kui ma lihtsalt teen näo, et ma saan aru ja tegelikult ei saa mitte millestki aru,“ meenutas Kotkas. Pangas kasutatakse palju akronüüme, kasutusel on n-ö sisemine keel, mille mõistmine võtab aega. Ta lisas, et julgustab alati inimesi küsimusi küsima. „Tuleb uus inimene tööle ja ma räägin talle kõik asjad ära enda meelest, aga tegelikult ma ei tea, mida ta ei tea. Ta peab küsima ja mina olen alati valmis andma vastuseid – ma alati julgustan kõiki küsima küsimusi.“
Juttu tuli ka LHV visuaalsest identiteedist. „LHV logo on hästi hea: ta on silmapaistev, ükskõik, kui suurelt või väikselt teda ka ei kasuta. Millegipärast ma olen vist ainuke turundusjuht Eestis, kes alati ütleb, et palun tehke meie logo väiksemaks. Millegipärast armastatakse seda väga suurelt kasutada: alati suuremalt kui kõiki teisi logosid.“ Brändist rääkides toonitas Kotkas, et bränd peab alati tekitama mingi emotsiooni.
Ta hindab väga seda, et LHVs turundust tehes ei pea eriti oma ideid müüma. Igale alale on palgatud kompetentsed inimesed, kellele antakse ka usaldus asju ellu viia. „Üldiselt pangad on inimeste peades hästi konservatiivsed, aga meil LHVs on ikkagi sellist teatud mässumeelsust kogu aeg olnud,“ ütleb ta panga turunduskeele kohta.
Enne LHVd tegutses Kotkas näiteks teleprodutsendina Filmimehes, kuukirjade müügiosakonna juhina Ajakirjade Kirjastuses ja projektijuhina agentuuris Division.
Selles osas kuuled ka kampaaniast, mis tõi LHV-le tavapärasega võrreldes kahekordse klientide juurdevoo, aga ka tema varasematest kogemustest ja turundusinimese töö mitmekülgsusest.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Arthur Taavet väärtustab brändingu puhul PRi
– Silver Vohu: sisekommunikatsiooni alahinnatakse paljudes ettevõtetes
– Arno Pae: turundajatena peame püüdlema empaatia- ja tabamise võime poole
– Veronika Veskimets: suhtun tehisintellekti kui järgmisesse Excelisse
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.