Liina Pärlin: suur meediaeelarve ei pruugi alati võrduda mõjuga

07.07.2025

Värskes taskuhäälingu “Point” osas on külas Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Liina Pärlin. Ta toob välja, et jaekaubanduses ei pruugi suur meediaeelarve alati võrduda mõjuga.

Pärast iga Prisma kampaaniat tehakse järeluuring: vaadatakse, kui palju kampaaniat märgati, kuidas tarbijatele sõnum meeldis, kas see oli piisavalt selge jne. Jälgitakse ka oma konkurentide meediainvesteeringuid samal ajal. „Prisma on selles olukorras, kus meil mõnikord meediainvesteeringute maht on kolm korda väiksem kui mõnel, kes on TOPis. Samas meie märgatavus tarbijate seas ei ole kolm korda väiksem. Olen uhke selle üle, et suudame meediategevusi teha väga efektiivselt.“

Liina Pärlin ütleb alustuseks, et tema jaoks on Prismas justkui ring täis saanud, sest oma päris esimese palga sai ta samuti kaubandusest, käies komme pakkimas ja kaalumas. Kui Pärlin ei töötaks turunduses, oleks temast võinud saada hoopis jurist.

Esimest korda sai ta meedia telgitaguseid nuusutada Tartu Raadios juhiabina tegutsedes. Turunduses oli Pärlini esimene kogemus aga Reval Hotelligrupis. Olles hariduselt eesti filoloog, tunneb ta sellest suurt kasu ka turunduses. „Turunduses on hästi oluline sõnakasutus, õigekeelsus, stiilitunnetus. Et su sõnumid oleksid sellised haaravad.” Ilma punkti või komata õiges kohas ei lähe tema käe alt ükski reklaam läbi. „Mulle on isegi üks koostööpartner öelnud, et mul ei ole enne olnud niisugust perfektsionisti nagu sina. Kui punkt on puudu, siis sa veel ei lase neid materjale trükki. Mul on mõnikord valus vaadata seda, kui näen kasvõi ka meie konkurentide reklaame, kus näiteks sloganil koma puudub,“ ütleb ta.

Pikemalt tuli juttu ka inimeste juhtimisest. „Ma arvan, et kui sa esimest korda juhiks saad, siis sa tahad ennast jubedalt tõestada… Võib-olla sa siis ei ole ikkagi see kõige parem juht veel.“ Ta usub, et on juhina aja jooksul arenenud. „Tõesti seda empaatilisust, pehmust on juurde tulnud ja ma arvan, et see on tulnud Prismas tänu sellele, et seal ongi selline põhjamaine juhtimiskultuur.“

Tööandja brändingu puhul rõhutas ta seda, et oluline on teha koostööd personaliosakonna ja turunduse/kommunikatsiooni vahel. „Prismas teeme seda koos. Muidugi personaliosakond paljus juhib seda, aga kogu see visuaalne identiteet, reklaamid jne on koostöös turundusega.“

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):

Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka:
Ranno Pajuri: tuleviku n-ö ennustamiseks tuleb kasutada õigeid näitajaid
Olga Peresild: turunduses ei ole rumalaid küsimusi