Hea tööandja pingutab, et olla oma töötajate jaoks nr 1
09.07.2025
09.07.2025
Paneelarutelus osalesid Tallinna Lennujaama värbamis- ja personalipartner Sigrid Savest, LHV tööandja brändingu partner Merilyn Saulep, Wise’i töösuhete tiimi juht Brett Lemsalu ning Kantar Emori töötajakogemuse juhtekspert Mari-Liis Eensalu. Arutelu juhtis ajakirjanik Indrek Lepik.
„Iga ettevõtte töötaja on ju ka brändisaadik. Kui ettevõttest räägitakse head, siis see jääb kõrvu helisema ka neile, kes vaatavad parasjagu tööturul ringi,“ leiab Sigrid Savest Tallinna Lennujaamast. Brett Lemsalu Wise’ist toonitas, et selles, kuidas ettevõtte end väljapoole näitab ja mida töötajad seespool räägivad, ei tohi olla konflikti. Rõhku tuleb panna nii töötajate kui klientide heaolule. „Kõik see, milline meie töötajaskond on, peegeldub meie tootes ja teenuses, mida kliendile pakume,“ selgitas Lemsalu. Ta tõi näite, et kuna Wise on rahvusvaheline ettevõte, millel on globaalne toode, kajastub see ka nende töötajaskonnas. „Meil on 125 erinevat rahvust kümnes erinevas asukohas. See number juba iseenesest räägib sellest, et oleme avatud kõigele ja kõigile ning kaasame kõiki ka keskkonna loomisesse,“ kõneles Lemsalu. Kui Wise planeeris kolimist Tallinnas Krulli kvartalisse, kaasati töötajaid sealse töökeskkonna loomisesse. Sooviti teada, mida vajatakse ja mis on töötajatele töökeskkonna puhul oluline.
Merilyn Saulep LHVst kinnitas, et nad pööravad oma tööandja brändingu tegevustes suurt tähelepanu ka majasisestele tegevustele. „Tahame olla oma töötajate valikus nr 1 tööandja,“ ütles ta. Saulepi sõnul otsivad töötajad tähenduslikku tööd, millel oleks laiem mõju.
Tänavu olid mainekamate tööandjate pingereas kohti parandanud pangad. Kantar Emori töötajakogemuse juhtekspert Mari-Liis Eensalu rääkis, et pankade head majandustulemused ei tekita inimestes vastumeelsust, kui rääkida neist kui tööandjatest. „Hea kasum on eelis, kui sa oled tööturul. Seal saad öelda, et olen jätkusuutlik, maksan konkurentsivõimelist palka – ja see on usutav.“
Kui kontoris on hea töötada, siis sinna ka tullakse
Kuna viimasel ajal on läbi käinud juhtumeid, kus osa ettevõtteid näeb vaeva töötajate kontorisse tagasi saamisega, arutati ka sel teemal. „Meil käiakse väga palju kontoris. See ei ole sellepärast, et me oleme kedagi sundinud, vaid inimesed tahavad käia ja koos sünnib imelisi asju,“ osutas Merilyn Saulep. Brett Lemsalu lisas, et enne koroonapandeemiat oli tendents töötada kontoris kolm päeva nädalas ning Wise ei ole pidanud erilist vaeva nägema, et seda pandeemiajärgselt taastada. Nii nende eelmises kui ka praeguses kontoris inimesed ise tahavad kontorist töötada. „Kui oleme loonud keskkonna, kus on hea ja mõnus koos töötada, siis ei teki ka blokki. Teinekord on vaja ka üksi kodus töötamise hetke, kus saad rahulikult keskenduda. Keegi ei tule sulle rääkima oma kassist, kes eile tegi ägeda triki. Tuleb leida hea balanss,“ usub ta.
Tallinna Lennujaamas on kaugtööd võimalik teha ca neljandikul inimestest. Sigrid Savesti sõnul on neil töötajaid, kes hoolimata kaugtöö võimalusest tahavad iga päev kontoris töötada.
Töövõtja vs tööandja turg
Mõtiskledes selle üle, kas praegu on töövõtja või tööandja turg, tõdes Merilyn Saulep LHVst, et tugev konkurents hoiab erksana kõiki tööandjaid. Nii tema kui Brett Lemsalu märkisid, et on teatud spetsiifilised rollid, kuhu on keerulisem töötajaid leida. Üldiselt heade töötajate leidmisega suuri probleeme pole.
Sigrid Savest tõdes, et teenindussektoris on alati töötajate voolavus suurem olnud. „Tulevad koolis õppijad, töötavad, saavad oma eriala kätte ja liiguvad edasi. Praegusel ajal on tõesti natuke kergem teenindusvaldkonna ametikohta täita kui varem. Toetame ka inimese karjääriteed. On näiteid küll ja küll, kus inimene on tulnud reisiteenindajaks, aga on jõudnud tippeksperdi ametikohale.“
Mari-Liis Eensalu rõhutas, et tööandja hea maine on teatud tegevuste tulemus. „Ei peaks ootama, et see lihtsalt juhtub. See on tegevuste tulemus, nõudes aega ja järjepidevust,“ lausus ta. Tema hinnangul ei anna ettevõtted teinekord endale aru, et lisaks kliendi vaatest brändi ehitamisse tuleb panustada ka tööandja brändi arendamisse ning inimeste peades tuleb need kaks omavahel kokku viia.
Kantar Emor viib igal kevadel läbi tööandjate maine uuringut, kus palgatöötajatel ja tudengitel palutakse panna pingeritta suuremad tööandjad. Tänavu on palgatöötajate hinnangul atraktiivseim tööandja Tallinna Lennujaam ning tudengite seas hoiab juba kolmandat aastat liidrikohta LHV. Eesti IT-valdkonnas töötavad inimesed kõige atraktiivsemateks tööandjateks LHVd ja Wise’i.
Fotod mainekamate tööandjate uuringu tutvustus- ja tunnustusürituselt 4. juunil. Fotograaf: Arno Mikkor.
Loe ka:
– Töötavad inimesed hindavad mainekaimaks tööandjaks Tallinna Lennujaama, tudengid LHVd
– IT-spetsialistid peavad atraktiivseimateks tööandjateks LHVd ja Wise’i
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.