Eesti inimeste hinnangul on parim kaubavalik Coopil ja Selveril, soodsaimaks peetakse Maximat
09.12.2025
09.12.2025
Kantar Emori uuringueksperdi Kaisa Esko sõnul peavad Eesti elanikud jaekettide valikul jätkuvalt kõige olulisemaks sobivat ja laia kaubavalikut, poe head asukohta ning võimalust teha ostud kiiresti ja mugavalt. „Üldise kiire elutempo juures on mõistetav, miks inimesed peavad kõige tähtsamaks just seda, et nad saaksid oma igapäevasel marsruudil kõik vajalikud ostud ühest kohast ning mugavalt tehtud,“ selgitas Esko. Tema sõnul ei ole sooduspakkumised ja hinnatase esimeste valikukriteeriumide esireas. „Kuigi Eesti inimeste majanduslik kindlustunne on pigem madal ja hinnatase mõjutab jätkuvalt toidukaupade ostuotsuseid, ei ole tähtsust kaotanud praktilisus, mugavus ega meeldiv ostukeskkond,“ lisas ta.
Rimil on tugev tulemus soodsate eripakkumiste ning hea asukoha kuvandihinnangutes. Maxima peamisteks tugevusteks inimeste silmis on soodne hinnatase ning soodsad eripakkumised. Grossi Toidukaubad ja Lidl kuuluvad Eesti elanike hinnangul soodsamate kaupluste sekka. Prisma puhul hinnati kuvandiomadustest kõrgeimalt poe laia kaubavalikut, see ei jäänud märkimisväärselt alla Selverile ja Coopile.
Keskmiselt külastab Eesti elanik kahe nädala jooksul kolme erinevat jaeketti, mis on sama tulemus nagu mullu. Kõige sagedamini käiakse Rimis, Coopis, Maximas ja Selveris.
Kantar Emori jaekaubanduse seireuuring kaardistab Eesti elanike tarbimiskäitumise trende ning jaekettide konkurentsipositsioone. Uuring viidi läbi 25. septembrist 2. oktoobrini ning selles osales 1008 Eesti elanikku vanuses 16–74 aastat. Valim on esinduslik sama vanusegrupi Eesti elanikkonna suhtes.
Loe ka:
– Vaid iga neljas Eesti elanik eelistab toidupoes klienditeenindajaga kassat iseteenindusele
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.