“Point+” keskendus Eesti mainekamatele suurettevõtetele
18.12.2025
18.12.2025
“Coop on kõrgelt hinnatud just maaelanike seas, kelle jaoks on see üks väheseid alternatiive. Coopi maineindeksit toetab tugevalt ka Coop Pank,” selgitas Voog. Tema sõnul väärtustatakse Coopi järjepidevat kohalolekut maapiirkondades, kust paljud teised ettevõtted on taandunud. Männaste lisas, et Coop kuulub esikümnesse kõigis suuremates elanikkonnarühmades, välja arvatud Tallinnas, ning on oma positsiooni parandanud ka kõrgema sissetulekuga naiste seas.
Teise koha saavutas Tallinna Lennujaam, mille bränd on tugevalt hinnatud jõukama elanikkonna hulgas. Männaste sõnul toetavad lennujaama mainet rahvusvaheline tunnustus, hea teenindus ning seotus puhkuse, reisimise ja uute kogemustega, mis tekitavad inimestes positiivseid emotsioone.
Kolmandale kohale tõusis Tallink. Nii Tallinna Lennujaam kui ka Tallink kuuluvad tööandjatena esikolmikusse, mistõttu on nende tugev maineindeks ootuspärane, märkis Männaste. Tema sõnul mõjutas Tallinki mainet varasematel aastatel koroonapandeemia, kuid nüüdseks on ettevõtte madalseis ületatud ning tulemused järjepidevalt paranenud.
Kui üleriigilises edetabelis on mainekaim ettevõte Coop, siis Tallinnas juhib edetabelit Selver. Voog selgitas, et pealinnas on Selveri tarbijaskond jõukam ning kõrgelt hinnatakse kohalikke maitseid. “Nad eristuvad meie kaubandusuuringutes sellega, et teenindus on väga tugev ja nad on suutnud luua ostukeskkonna, kus inimene tunneb end hästi,” lisas Voog.
Ainsana on esikümnes püsinud üle kümne aasta Circle K. Männaste hinnangul peitub ettevõtte tugevus mitmekesises pakkumises, mis ühendab kütuse, kiirtoidu ja kohvi, ning oskuses tuua turule trende, mis jäävad püsima. Voogi sõnul toetavad edu ka tõhus kommunikatsioon ning hästi valitud teenindusjaamade asukohad, mida ei muudetud ka nimevahetuse aastal.
Majanduskeskkonna üldine foon mõjutab ka inimeste hinnanguid ettevõtetele: optimistlikel aegadel ollakse positiivsemad, keerulisemates oludes aga kriitilisemad, märkis Voog. Männaste tõi näiteks, et energiahindade tõusu ajal langes positiivne suhtumine energiaettevõtetesse, samas kui tänavu on märgatavalt paranenud ehitusettevõtete maine.
Ettevõtte tuntus ja kõrge tugevusindeks on eriti olulised kriisiolukordades. Voogi sõnul taastuvad kõrgelt hinnatud brändid raskustest kiiremini ning mõjuvad kriisides usaldusväärsemalt. “Kui sul on nõrk bränd, võib ka väike skandaal mõjuda laastavalt,” lausus ta.
Saate täispikas osas arutlesime veel selle üle, kuidas mõjutab konkurente olukord, kus turuliider satub kriisi, ning kui kiiresti taastub ettevõtte maine. Juttu tuli ka teistest esikümnesse jõudnud ettevõtetest ning sellest, kuidas mõjutavad ettevõtete mainet maailmaturu arengud ja pakendisuuruste muutused. Lisaks arutlesid külalised, kuidas võib lähikuudel muutuda tarbijakäitumine ja jagasid soovitusi maine parandamiseks.
Kantar Emor korraldas uuringu tänavu novembris ja selles osales 1084 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse kaasati eelmise aasta uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva käibe TOP 500 esimese 300 ettevõtte hulgast, kokku 95 suurettevõtet.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Eesti elanikud peavad mainekaimaks ettevõtteks Coopi
– Eesti inimeste hinnangul on parim kaubavalik Coopil ja Selveril, soodsaimaks peetakse Maximat
– Maarja Kaalep: brändiga tegelemist ei tohi unustada
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.