Berit Väljaots: Foruse taksoga sõites tead alati, kes sulle järele tuleb

29.07.2025

Värskes Kantar Emori taskuhäälingu “Point” episoodis on külas Berit Väljaots – kogenud turundus- ja kommunikatsioonijuht, kelle karjäär on kulgenud Prikest Eesti Energiasse ning viinud ta tänaseks Forus Gruppi, kus ta vastutab mitme eriilmelise valdkonna turunduse ja kommunikatsiooni eest. Lisaks oma põhitööle on Väljaotsal ka veinialane lisaoskus – ta on omandanud juunior-sommeljee taseme. Selle huvitava lisaoskuse omandamine sai alguse Prikes, kus ta juhtis rahvusvahelist veiniportfelli Baltikumi üleselt. Kuigi tal polnud varasemalt kogemust veini valdkonnas, innustas suur vastutus ja kokkupuude tuntud brändidega end selles valdkonnas erialaselt arendama.

Forus Grupp on Eesti mõistes ainulaadne ettevõte, mis tegutseb kahe suure tegevussuuna all ühe brändi nime all. Ühelt poolt pakutakse kinnisvaraga seotud teenuseid: turvateenust, ohutusteenuseid, haldust, heakorda ja jätkusuutlikkusega seotud lahendusi, mis on suunatud eelkõige äriklientidele. Teisalt tegeleb Forus ka taksondusega – linnapildis nähtavad klassikalised taksod ning nende tellimiseks loodud äpp moodustavad Foruse tuntuma poole. Need kaks suunda – kinnisvarateenused ja taksod – on oma olemuselt erinevad, kuid moodustavad nähtava brändi.

Foruse taksoteenuse turunduses toob Berit Väljaots välja just usaldusväärsuse ja kvaliteedi – see eristab neid suurtest, piiramatute ressurssidega konkurentidest. „Meie taksoga sõitmine ei ole pimekohting, et sa ei tea, kes või mis sealt tuleb ja kas kohale jõuab,“ kirjeldab ta. Ettevõtte tugevus seisneb selles, et neile kuulub üle 300 sõiduki, mille kvaliteet on kontrollitud, juhid valitud ja koolitatud. „Me tõesti suudame tagada seda, et me kohtume oma juhtidega näost näkku, enne kui nad meile tööle tulevad. Me näeme, mis inimesed need on ja me suudame seda kvaliteeti selles mõttes päriselt tagada,“ selgitab ta. Turunduslikult keskendutakse massikampaaniate asemel nutikale sisuloomele ja rahulolevate klientide lugudele, ta tõi näiteks kuidas kuulis raadiosaates Foruse taksoteeninduse kohta kommentaari: „…Mart Juur rääkis nii toredasti, et kuidas tema siis kasutab meie taksosid ja kuidas ta sai juhiga rääkida seal oma koerte teemal ja üldse väga intelligentne juht oli, et see ongi see meie erisus. Meie teenus on midagi muud, nagu selles mõttes ütleme, et see teenus punktist A punkti B saamine on nagu sama, aga see, mismoodi sa sinna saad, see kogemus, mis sa siin selle jooksul saad, see on teistmoodi.”

Foruse teenuste puhul tunneb ta, et saab turundajana tegutseda südametunnistusega: „Jah, mul on võib-olla siis praegu õnn ikkagi olla nagu sellises ettevõttes, kus mulle tundub, et nagu ükski nendest teenustest, mida ma turundama või kommunikeerima pean, ei ole tegelikult selline, millega ma kellelegi nagu halba teen. See on väga oluline minu jaoks. Piltlikult öeldes ma ikkagi tunnen, et ma ei pea kellelegi mingit asja nagu pähe määrama, mida tal tegelikult üldse vaja ei ole, see on kindlasti miski tegelikult, mis on hästi oluline, et minu arust see aitab oma igapäevatöös nagu palju paremini ennast tunda või kuidagi seda missioonitunnet on seal palju rohkem.“

Berit Väljaots kirjeldab end loomult pigem isetegijana, kuid on teadlikult õppinud, et just koostöös sünnivad parimad ideed. „Võid ju alustada mingi mõttega üksi, aga siis võtad kellegi kõrvale ja arendad seda edasi,“ ütleb ta. Eriti hindab ta agentuuride rolli loovlahendustes, kus kõrvaltvaataja pilk aitab vältida „kastis mõtlemist“. Väljaots usub, et loovuseks peab olema ruumi ja aega ning selle loomine ongi tänapäeva turundaja vastutus. Samal ajal rõhutab ta, et organiseerimine ja süsteemsus on tema tugevus. „ Minu tugevus on kindlasti see, et kui ma näen, et siin on mingi asi, mis on vaja ära teha, siis ma tean, kuidas seda organiseerida nii, et see tehtud saab,“ kirjeldab ta.

Berit Väljaotsa sõnul ei ole hea turundaja olemiseks vaja olla kindlat tüüpi inimene – pigem loevad teatud omadused, mis aitavad valdkonnas sisuliselt ja mõtestatult tegutseda. „Ma ei tea, kas see on mingi iseloomuomadus või tüpaaž, aga võib-olla mingid omadused, mida ma võiks öelda, on see, et heas mõttes nagu uudishimu,“ ütleb ta. Tema jaoks kuuluvad turundaja olemusse küsimine, lugemine, vaatamine ja huvi tundmine kõige vastu, mis maailmas toimub. „Mind alati natukene nagu paneb imestama võib-olla need inimesed, eriti kui nad turundusvaldkonnas näiteks töötavad, kes ütlevad, et aga ma uudiseid ei loe,“ lisab ta. Teine keskne omadus on empaatiavõime – oskus asetada end kellegi teise olukorda. „See on ju see, mida sa turundajana pead tegema, sa pead kliendivaadet tooma ettevõttesse sisse. Ja kui sa räägid ainult, et mina, mina, mina… siis enamasti sina ise ei ole see klient, et sa pead tundma just seda, et kuidas panna ennast teise inimesse kingadesse,“ selgitab ta. Lisaks rõhutab Väljaots vajadust mõista ettevõtte eri osade toimimist, et osata paremini turundada. „Mina siis vähemalt olen tundnud seda, et ikka ma jõuan sinna hetke, kus ma pean kõikidest ettevõtte erinevatest valdkondadest midagi aru saama – finants, legal (õiguslik) pool ja personal. Kõigile olen ma seal vahelüli justkui mingitel hetkedel,“ märgib ta.

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):

Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastutanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka:

Krista Kalbin: turundaja peab mõtlema nagu investor
– Liina Pärlin: suur meediaeelarve ei pruugi alati võrduda mõjuga
Ranno Pajuri: tuleviku n-ö ennustamiseks tuleb kasutada õigeid näitajaid