Emilie Toomela-Kärson näeb turunduse automatiseerimises palju kasutamata potentsiaali
11.08.2025
11.08.2025
Toomela-Kärson räägib lähemalt lifecycle marketingist ehk elutsükli turundusest. „Kliendi elukaar on äritiimides kaardistatud ja kui teha elukaare erinevate etappide kaudu turundust, siis ongi võimalik olla kliendiga kaasas ja edukalt kliendibaasi juhtida just kliendile olulistel hetkedel,“ selgitas ta. Ta tõi näite, et kui panganduses kasutab klient üht toodet, siis turunduse automatiseerimise kaudu saab neid viia mitme tooteni. Järjepidev suhtlus kliendiga tõstab tema sõnul ka lojaalsust.
Lisaks erasektori kogemusele on Toomela-Kärsonil kogemus ka avalikust sektorist. Ta meenutas, et Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis kommunikatsioonivaldkonnas töötades sai ta kogeda, mida tähendab, kui ajakirjanikel on suur huvi erinevate ministeeriumi vastutusalade vastu. Toomela-Kärsoni hinnangul toimisid hästi ajakirjanikele tehtud briifid, kus kasutati Chatham House reeglit (kohtumisel saadud teavet võib vabalt kasutada, kuid ei tohi avaldada, kes nimeliselt seda teavet jagas). „Kihvt formaat ja ma olen seda soovitanud ka väga paljudele suurtele ettevõtetele . See annab võimaluse põhjalikumalt oma teemasid selgitada,“ mainis ta. Ta võttiski kõigepealt ajakirjanikega ühendust ja uuris, mis teemasid nad tahaksid põhjalikumalt uurida. Saades 4-5 ajakirjanikku kokku, saigi briifi korraldada.
Telias on tema juhtida turundusosakond ning ta jagas oma kogemusi tiimi juhtimisest. „Mulle on väga tähtis, et inimene oleks õnnelik seal töökohal ja et tema õnnestuks. Ma arvan, et selline avatud diskussioon on väga-väga tähtis, sest inimesed on erinevad ja inimesed tahavad erinevates teemades hoopis erinevat abi,“ avaldas ta.
Telial on makstud meedia tiim oma majas, seda teenust ei osteta sisse. See üksus tasub tema sõnul oma majas hoida siis, kui mahud on piisavalt suured.
Rääkides humoorikusest turunduses ja kommunikatsioonis, tõdes ta, et Telia on seda nüüd rohkem kasutanud. „Sweep on meie peamine loovagentuur ja neil oli selline lahe skaala, et kas sa oled nutikas või napakas oma huumoris. Minu arust see oli superhea võrdlus: me ikkagi proovime olla nutikad oma huumoris, aga me ei tahaks olla napakad. Mitte et see on halb, aga see lihtsalt sobib võib-olla mõne teise brändiga paremini. Nii et me oleme proovinud olla nutikad ja asjalikud ja ka positiivsed.”
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– “Point+” võttis fookusesse turunduse automatiseerimise
– Karin Kanepi: agentuuri võiks suhtuda nagu oma tiimi liikmesse
– Georgi Viies: olen ühte asja nii kaua teinud, et see ongi südameasi
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.