Kristian Taska: pole mõtet teha filme, mida keegi vaadata ei taha

22.05.2025

Seekordses „Point+“ osas arutleb filmitööstuse üle Taska Filmi produtsent Kristian Taska. Olenemata sellest, kas tegemist on erakanali või rahvusringhäälinguga, ei ole Taska sõnul mõtet teha filme ja saateid, mida keegi vaadata ei taha.

Taska esimene mängufilm produtsendina oli “Nimed marmortahvlil”. “See (Albert Kivikase romaan „Nimed marmortahvlil“) oli Nõukogude ajal keelatud romaan number üks. See tundus väga õige asi, mida teha. Ma ei tea, paljud seda raamatut lugenud olid, aga kõik olid midagi sellest kuulnud. Lähtusin sellest, et oli olemas bränd, aga keegi ei teadnud, mis see täpselt on,“ ütles ta. Taska on kaubamärgiusku ja tõi näite filmist „November“, mis oli tehtud „Rehepapi“ (Andrus Kivirähk) ainetel. „Ükskõik, mis see põhjendus oli, kaotati ära ilmselt pool kino vaatajaskonnast sellesama ühe otsusega,“ viitas ta valikule mitte kasutada kõigile tuttavat „Rehepappi“ filmi pealkirjas.

Filmide tegemisel võttepäevade hulk aina väheneb. Kui varasemalt oleks näiteks 100-minutilise filmi tegemiseks kasutatud 40 võttepäeva, siis nüüd ca 20-25. Väga aeganõudev on aga see, kui on vaja teha n-ö trikistseene. Ootus on, et ka need stseenid näeksid väga reaalsed välja.

Taska ütleb, et film on kollektiivne looming, tiimitöö. „Hea, kui režissöör vaatab produtsenti kui oma parimat partnerit, kelle peal esimesena mingeid asju peegeldada. Sina (produtsendina) annad sisendit mitte selleks, et mingisuguseid võimumänge mängida, vaid et kuidas nendest vahenditest, mida sa saad selle loomingu tegemiseks võimaldada, oleks võimalik maksimumkvaliteeti ja režissööri nägemust välja võtta,“ kõneles ta. Produtsent on tema sõnul justkui mõistuse hääl ja režissöör loomingu hääl. Produtsendil peab olema ka julgus vajadusel ausat tagasisidet anda.

Juttu tuli tootepaigutusest filmis. „Tänapäevane film annab rohkem võimalusi. Komöödia on hea, sest see on seotud positiivsete emotsioonidega ja paljud tulevad seda vaatama,“ rääkis Taska. Ka ajastufilmidesse saab siiski tootepaigutust teha. Taska rääkis, et praegu tehtava filmi „Musta pori näkku“ tegevustik toimus 1980ndatel ja siis olid olemas juba paljud praegugi tegutsevad brändid. Brändipaigutuse puhul vaadatakse, et see sobituks filmi orgaaniliselt.

Taska tahab teha filme, mis jäävad kestma ning mida vaadatakse uuesti ja uuesti. Värskest osast saad kuulda ka selle kohta, kuidas läheb filmi „Ümera jõel“ ettevalmistustega, samuti kuuled põnevaid seiku filmitööstuse telgitagustest.

Kuula-vaata lähemalt (vt ka Spotify ja Apple Podcasts):

Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.

Loe ka:
“Point+” keskendub teenusedisainile