Merle Viirmaa: turundajast võib saada hea juht, kui mõista äri ja inimesi
15.12.2025
15.12.2025
Juhiks pürgival turundajal peab Viirmaa sõnul olema selge arusaam ettevõtte majandusest, suutlikkus näha turgu laiemalt, juhtida innovatsiooni ning luua keskkond, kus inimesed saavad areneda. Ta lisas, et turundajatele tuleks üha enam anda võimalus vastutada ka ettevõtte tulude eest.
Ebakindlus on Viirmaa hinnangul coaching’us üks keerulisemaid teemasid, millega juhid sageli rinda pistavad. See võib avalduda nii häbelikkuses kui ka üleolekus. Ebakindluse vähendamiseks soovitas ta alustada noorte naiste toetamisest: “Uuringud näitavad, et kui naised ja mehed asuvad tööturule ühesuguse enesekindlusega, siis meestel see suureneb kohe, naistel aga langeb kaheks aastaks ja hakkab alles seejärel uuesti kasvama.” Tiimikaaslase enesekindlust saab tõsta, kui küsida tema saavutuste kohta – see aitab tal oma tugevusi paremini märgata.
Töö- ja pereelu tasakaalu saavutamisel peab Viirmaa kõige olulisemaks ületundide vältimist, meeldimishimust loobumist, oskust keelduda ning selgete piiride seadmist. Ajal, mil ebakindlus ja ärevus kasvavad, soovitab ta planeerida tegevusi kolme kuu kaupa: “Kui tead, kuhu ja kuidas tahad järgmise kolme kuuga jõuda, aitab see halba ärevust manageerida.” Samas rõhutas Viirmaa, et ärevusega tuleb õppida elama, sest kasv ei tule kunagi pingevabalt. Ta soovitas keskenduda päeva kõige produktiivsemale ajale. “Tegelikult on ööpäevas vaid umbes neli tõeliselt efektiivset tundi,” märkis ta, lisades, et tema kõige tulemuslikum aeg jääb tavaliselt kella 9–13 või 10–14 vahele.
Rääkides arengust ja väärtustest, rõhutas Viirmaa isiklike eesmärkide ja hobide tähtsust: “Kui ma arvan, et minu töö ongi mu hobi, siis (tasub küsida – toim.), mis mu muud hobid on ja neid mitte unustada.” Tema sõnul tehakse äritulemuste nimel sageli kompromisse isikliku arengu arvelt, kuid juhil peab olema selge arusaam iseendast: “Ei ole võimalik jätkusuutlikult ja usutavalt juhtida, kui teed otsuseid, mis on räiges vastuolus sinu enda väärtustega.”
Viirmaa soovitas juhtidel vajadusel ise, kasvõi anonüümselt, tagasisidet küsida, kuid tunnistas, et juhid ei pruugi olla head tagasiside vastuvõtjad, sest nad pole sellega harjunud. Motivatsioonist kõneldes tõi ta esile Mare Porgi lähenemise: uute motiveerijate lisamise asemel on sageli tõhusam eemaldada üks takistav tegur. “Kui sa suudad mõne demotiveeriva asja lahendada, on see kõva mängumuutja,” lausus Viirmaa.
Juttu tuli ka Viirmaa karjäärist, mis algas Eesti Lotos. Lisaks on ta olnud Kroonika ja TV3 Eesti turundusjuht ning juhtinud meeskondi Ajakirjade Kirjastuses ja Õhtulehes. Täispikas osas jagas ta soovitusi noortele karjääri alustajatele, arutles selle üle, kas keskenduda tugevustele või nõrkustele, ning rääkis, kes on talle Eestis eeskujuks ja millisest ettevõttest tasub värvata tugevaid müügiinimesi.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga “Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
–Tarmo Hõbe: juhtimises tuleb otsustada julgelt ja kiirelt, kasvõi eksida
– Maria Tiidus: turundaja on justkui liim, mis seob ettevõtte eri osi
– Mare Pork: inimesed raiskavad oma elu negatiivsete tunnete peale
– Maarja-Liis Toomik: ettevõte peab 28 päeva aastas minuta hakkama saama
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.