Rein Iida: turunduses pead teisi edestama
02.05.2025
02.05.2025
Episoodis vaadatakse tagasi 1990ndatesse ja jõutakse tänasesse välja. „Sa pead olema kogu aeg teistest ees. Sa ei saa olla nii, et hakkame koos jooksma, stardipauk käis ja siis mõtled, et äkki keegi solvub, kui ma esimesena pukilt püsti tõusen. Või et kui ma olen neist pikalt ees, siis äkki nad järgmine kord ei tule minuga jooksma. Sa ei saa joosta täie hooga, vaadates selja taha, tagurpidi ka ei saa joosta,“ kõneles Iida. Saates vaadatakse turundusele ajas tagasi ja arutatakse, millal oli suure vabaduse aeg, millal kadus otsustusjulgus ära ning mis seda kõike on mõjutanud.
Rein Iida sõnul ei piisa turunduses n-ö odavalt kätte tulnud tegemise rõõmust, vaid vaja on tegelikku mõju. Ta toob näiteks kampaaniaid, kus loetakse like’ide (meeldimiste) arv kokku ja rõõmustatakse, kui on mitukümmend koos. „Sorry, need ei ole numbrid,“ ütleb ta. Iida toob paralleeli Taevas Ogilvy pikaaegse kliendi A. Le Coqi kunagise kampaaniaga, kus tarbijad saatsid kampaania käigus füüsiliselt ümbriku sees tagasi 250 000 pudelikorki. „Minu arusaamine kaasatusest oli tol hetkel see, et meil oli tulnud 250 000 füüsilist korki ümbrikutega, mille inimene pidi viima postkasti. Siis mul oli väga raske aru saada, et kuidas ma peaksin rõõmustama, kui mingisugusele tegevusele on tulnud 30 klahvivajutust (like’i),“ rääkis Iida. Tema sõnul peab tulemus olema hea ja eesmärk on, et selles sektoris, kus klient tegutseb, ollakse turuliidrid. „Hoiak on see, et tahaks kõige ees joosta,“ lisas ta.
Juttu tuli ka startup-ettevõtete turundusest. Iida näeb, et paljud Eesti iduettevõtted tegutsevad oma sõprusringkonnas, valides partnereid tutvuse põhjal. „See on selline sõprus-community (kogukonna) värk. Mõistlik on tegelikult vaadata, mis on parim kogemus turul ja proovida seda kaasata,“ soovitas ta.
Klientidelt ootab ta väga avatud vestlust. „Mida me tahame ja soovime, on avatud kaartidega rääkimine. Kui sa tahad midagi saavutada, siis räägi see ära. Kui sul on tunne, et midagi ei toimi, siis räägi see ära siin toas laua taga – siis saad lahenduse,“ lisas ta.
Kuula-vaata lähemalt (vt ka Spotify ja Apple Podcasts):
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Osale veebiseminaril, kus selguvad parimad reklaamid üle maailma
– Katrin Vernik: trendid tulevad maailmast tervikuna
– Kantar Media reklaamituru trendid 2025
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.