Eurovisiooni otseülekandeid Eestis vaatas üle 682 000 inimese
27.05.2015
27.05.2015
„Eurovisiooni lauluvõistluse otseülekannetele elas ETV vahendusel kaasa üle 682 000 inimese. Kõige rohkem oli vaatajaid finaalil, kui ülekannet jälgis keskmiselt 318 000 vaatajat minutis. Samas tipphetkel, Elina ja Stigi esinemise ajal, vaatas Eesti esindajaid 379 000 inimest ehk 31.2% 4-aastastest ja vanematest Eesti elanikest“, rääkis TNS Emori uuringuekspert Peeter Teedla.
Viimati võis näha kõiki kolme Balti riiki Eurovisiooni lauluvõistluse finaalis võistlemas 2002. aastal Tallinnas, enne 2015. aastat pole kolmel Baltimaal korraga õnnestunud läbi poolfinaalide kadalipu finaali pääseda.
Traditsiooniliselt on kõige suuremad Eurovisiooni-huvilised Eesti televaatajad – esimest poolfinaali vaatas üle 22% Eesti elanikest ning finaali otseülekannet oli vaatamas juba üle 26% elanikest. Lätis ja Leedus olid vastavad protsentnäitajad oluliselt väiksemad.
Kolme riigi peale kokku vaatas Eurovisiooni lauluvõistluse otseülekandeid vähemalt ühe minuti märkimisväärne hulk huvilisi – üle 2.6 miljoni vaataja.
Saade | Kanal | Vaatajaid (tuh) | Vaatajaid (%) |
EESTI | |||
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. 1. POOLFINAAL | ETV | 270 | 22.2 |
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. 2. POOLFINAAL | ETV | 156 | 12.8 |
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. FINAAL | ETV | 318 | 26.1 |
LÄTI | |||
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. 1. POOLFINAAL | LTV1 | 152 | 7.7 |
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. 2. POOLFINAAL | LTV1 | 272 | 13.8 |
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. FINAAL | LTV1 | 324 | 16.4 |
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. FINAAL (viipekeelse toega) | LTV7 | 14 | 0.7 |
LEEDU | |||
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. 1. POOLFINAAL | LRT televizija | 313 | 11.2 |
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. 2. POOLFINAAL | LRT televizija | 491 | 17.5 |
EUROVISIOONI LAULUVÕISTLUS 2015. FINAAL | LRT televizija | 467 | 16.7 |
Sihtrühm: 4-aastased ja vanemad Eesti, Läti ja Leedu elanikud
Allikas: TNS Emor, TNS Latvia ja TNS LT, Teleauditooriumi Mõõdikuuring
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.