Hinnaseire: viie suurima jaeketi hinnatase on Tallinnas ühtlustumas
17.02.2009
17.02.2009
Veebruari teisel nädalal toimunud TNS Emori igapäevakaupade hinnaseirest selgus, et Tallinnas on jaekettide hinnatasemed võrreldes jaanuarikuuga märgatavalt ühtlustunud. Kui jaanuaris erines soodsaim ostukorv viie kaupluse keskmisest 4% ja kalleim 9%, siis veebruaris olid n-ö käärid vastavalt vaid 3% ja 5%. Üheks põhjuseks, miks hinnatasemed olid sarnasemad, võib uuringu projektijuhi Mari-Ann Bankieri hinnangul pidada rohkeid toodete sooduspakkumisi. Kõige enam oli vaadeldud toodete hulgas eripakkumisi Selveris ja Rimis.
Hinnad fikseeriti 11. veebruaril järgmistes Tallinna kauplustes: Lõunakeskuse Säästumarket, Mustamäe tee Maxima, Lasnamäe Prisma, Ülemiste Rimi ja Torupilli Selver.
TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire viiakse läbi kord kuus Tallinna viie suurema jaeketi kauplustes. Igal uuringuperioodil valitakse välja jaekettide konkreetsed poed, kus ostetakse uuringus kaardistatavaid tooteid. Hinnad fikseeritakse kassat¹eki alusel.
TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire aluseks on pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pere-eelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse Statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.
Uuringusse on kaasatud nii tuntud brändid kui ka odavaimad tooted. Odavaimate toodete hulka võivad sattuda näiteks nii soodushinnaga müüdavad tuntud brändid kui ka jaebrändid. Odavaimad tooted on toodud sisse nendes tooterühmades, kus tarbijate hinnatundlikkus on suurem (nt kuivained, piim, puu-köögiviljad jne). Tooterühmades, kus hinna roll on väiksem ja brändi roll suurem (nt kohv, õlu), on uuringusse võetud konkreetsed kaubamärgid. Hetkel kaardistatakse uuringus ligi 40 tooterühma ja ligi 50 toodet.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.