YouTube, Kalev, Swedbank ja Smart-ID – Eesti inimeste lemmikbrändid
17.06.2025
17.06.2025
Kantar Emori uuringueksperdi Katrin Männaste sõnul on YouTube olnud läbi aastate meeste, rahvuse lõikes sagedamini mitte-eestlaste lemmik. „Kui varem hindasid brändi eriti nooremad mehed, siis nüüdseks on brändi positsioon keskealiste ja vanemate hulgas isegi tugevam,“ kommenteeris Männaste. „Möödunudaastase esikoha loovutanud Kalevi meeldivuses on seevastu kahel viimasel aastal märgata võidukäiku just noorte, alla 25-aastaste hulgas,“ lisas ta.
Kolmanda koha konkurentsis Swedbanki ja Smart-ID vahel hõivas esikolmikukoha napi paremusega Swedbank. Aastataguse uuringuga võrreldes kerkisid nii Swedbank kui ka Smart-ID edetabelis koha võrra. Selleaastase esiviisiku lõpetab edetabelikohta üsna tugevalt parandanud iPhone.
Meeldivuse esikümnest leiab jätkuvalt enim digivaldkonna- ja tehnoloogiabrände, mida on seal kokku neli. Lisaks juba nimetatud YouTube’ile, Smart-ID’le ja iPhone’le püsib esikümnes Apple.
Tihe võistlus tarbija eelistuse nimel jätkub jaekettide hulgas, sel aastal jõudis esikümnesse lausa kolm jaeketti. Coop on seejuures säilitanud aastataguse positsiooni. Maxima ning Selver jäid mullu esikümne ukse taha, kuid on nüüd meeldivust kasvatanud ning kohta parandanud. Esimestel turuletuleku aastatel meeldivamate brändide sekka kerkinud Lidl on aga taandunud teise kümnesse.
Selle aasta uustulnuk meeldivamate brändide esikümnes on piimabränd Alma. „Viimastel aastatel ei ole Kalevi kõrval ükski toidubränd päris esimeste hulka jõudnud, kuid juba eelmises uuringus oli märgata, et toidu- ja joogitööstuse esindajaid on veerandsaja meeldivama seas varasemast rohkem,“ rääkis Männaste. „Tänavu on toiduvaldkonna brändide positsioonid veelgi paranenud: Maks&Moorits, Fazer, Farmi ja Premia mahuvad kõik esikahekümnesse.“
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.