Vaktsiinides kahtlejate osakaal on väikseim noorte seas; tehisaru tervisenõu usaldab iga kuues
26.08.2025
26.08.2025
Meditsiinibrändide uuring kaardistas ühe teemana Eesti elanike usaldust erinevate meditsiiniga seotud valdkondade vastu. Kõige enam (91%) usaldatakse kiirabi, arste (89%) ja apteekreid/proviisoreid (88%).
„Üldiselt on selgelt näha, et Eesti inimesed on teaduseusku,“ rääkis Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko. „Klasteranalüüsi tulemusena näeme, et inimesed, kes on kriitilised vaktsineerimise suhtes, väljendavad usaldamatust ka WHO vastu. Seejuures on see grupp mõõdukalt avatud alternatiivmeditsiini suhtes,“ lisas ta. Nende seas on keskmisest enam muust rahvusest Eesti elanikke ning üle 50-aastaseid inimesi, samuti keskhariduse või madalama haridusega inimesi. Kõige vähem on vaktsiinides ja WHO tegevuses kahtlejaid 16-24-aastaste (10%) ja 25-34-aastaste (7%) seas.
Alternatiivmeditsiini usaldamine on Eestis valdavalt madal ning laialdast usku ravitsejatesse ja homöopaatiasse ei ole.
Seekord küsiti inimestelt ka seda, kuivõrd nad usaldavad tehisaru antavat tervisenõu. Iga kuues vastas, et ta pigem või täielikult usaldab sealt saadavat nõu. „Selles küsimuses saab olema huvitav jälgida ajalist trendi ehk et kuivõrd usaldajate osakaal hakkab ajas muutuma,“ märkis Kaisa Esko.
Viime meditsiinibrändide uuringut läbi igal aastal. Selles kaardistame haiglate ja kliinikute kuvandit ning inimeste üldisi hoiakuid seoses tervishoiuga. Tänavu viisime uuringu läbi veebi teel 12. juunist 19. juunini, selles osales 1131 Eesti elanikku vanuses 16-74 aastat. Valim on esinduslik samas vanuses Eesti elanikkonna suhtes.
Loe ka:
– TÜ Kliinikumi ja Synlabi hinnatakse kõige meeldivamateks meditsiinibrändideks
– Saatekirja EMOsse saamiseks peab heaks mõtteks vaid 22% inimestest
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.