Kertu Kuusik tahaks muuta turundaja stereotüüpi
15.09.2025
15.09.2025
„See aitaks meil võib-olla siin Eesti turundusmaastikul murda ka sellist tobedat turundaja arhetüüpi, et turundaja on ekstravertne 32-aastane noor naine. Mulle teeb õudselt haiget, kui ma kuulen mõnda värbajat ütlemas, et „ta ei tundunud nagu niisugune õige turundaja olevat“. Siis ma saan aru, et tema peas on idee turundajast, mis ei peaks üldse defineerima seda, milliseid inimesi me sellesse valdkonda toome.“ Ta näeb, et süvenemist vajavaid töid on turundusvaldkonnas järjest enam.
Kertu Kuusik tajub Eesti turundajate puhul generatsioonide vahet. Ühel pool on pikalt tegutsenud turundajad, kes peavad oluliseks strateegiat ja suurt pilti. „Ja siis on see teine ots noori turundajaid, kelle tugevus on kindlasti see, et nad on tehnilisemad, ei karda analüütikat ega uusi rakendusi. Nende puhul on hulk tugevusi ja nemad üldiselt võidavad, sest neil on numbrid. Samas seal tihti jääb puudu ikkagi see, et kuskil on see väärtuspakkumine, bränd ja järjepidevus. Ma olen mõelnud, et ma olen kuskil seal vahepeal,“ arvas Kuusik. Ta on seda usku, et on vaja nii suurt pilti ja strateegiat kui ka süvenemist analüütikasse. Sealjuures väärtustab ta väga elukestvat õpet. „Mul on ikkagi niisugune tunne, et mõne ülikooli nimistus võiks ka ikkagi kogu aeg olla ja midagi juurde õppida.“
Tal on olnud põnev ja mitmekülgne karjäär, kus leidub kogemusi nii agentuurist, telekomisektorist kui ka startupist. Rääkides oma erinevatest kogemustest, ei saanud üle ega ümber inimestest, kelle meeskonnas Kuusik tegutses. „Ma ei tea, kas miski üldse ongi olulisem kui see, milliste juhtide juurde me satume oma varajases karjääris. Need on erinevad asjad, mida sa neilt inimestelt õpid. Sa oled alati tänulik nendele inimestele, kes näevad sinus midagi, mida sa ise veel ei näe,“ kõneles ta.
Praegu on ta jõudnud enda jaoks südamelähedasse tervisevaldkonda. Meliva bränd on alles noor ja Kuusik rääkis, et praegu ongi põnev aeg tegutseda eelkõige kahes suunas. Ühelt poolt töö väärtuspakkumisega – ehk et miks klient peaks valima just selle ettevõtte, ja teisalt suhte ehitamine olemasolevate patsientidega. „Kui ikkagi sajad-tuhanded käivad sellest süsteemist läbi, siis on ainuvõimalik see, et nad saavad nii hea kogemuse, et nad tahavad tulla tagasi,“ rääkis Kuusik. Ta tõdes, et teenindus- ja teenusekogemus sünnib suures osas kabinetis, arsti vastuvõtul. Lisaks ehitatakse turundusautomaatika abiga üles automaatset patsiendikommunikatsiooni. „Ehk et mida kõike sa pead teadma enne visiiti, mida sa võiksid teada pärast visiiti, kas sa tunned ennast hoituna, kas me tuletame sulle meelde, et sinu viimasest vaktsiinist on kolm kuud möödas jne. Need on need asjad, mida patsiendid täna küsivad,“ selgitas ta. Meliva kommunikatsiooni puhul näeb Kuusik, et nad ei püüa lihtsalt mingit teenust müüa, vaid tõsta inimeste terviseteadlikkust. Rääkides aga piirangutest tervisevaldkonna reklaamis, rõhutas Kuusik: „Üks asi, mida ma iial teha ei taha ja ei kavatse, on müüa terviseärevust.“
Rahvusvahelises ettevõttes töötamise plussina hindab Kuusik muuhulgas seda, et saab oma valdkonna väljakutseid arutada kolleegidega, kes seisavad sarnaste teemadega silmitsi oma riigis. “Tervishoid võib toimida Rumeenias täiesti teistmoodi kui Eestis, aga rääkides sealse turundajaga, saad aru, et väljakutsed on ikka natuke sarnased. Ikka tuleb see keerukas valdkond teha inimestele lihtsaks, vähendada terviseärevust ja tekitada terviseelevust. Need on õnnega koos, kes saavad seda mõttevahetust teistest riikidest,” avaldas Kuusik.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– TÜ Kliinikumi ja Synlabi hinnatakse kõige meeldivamateks meditsiinibrändideks
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.