Kadri Vainomäe: mulle peab meeldima ettevõtte bränd ja kultuur, siis on lihtne töötada
22.09.2025
22.09.2025
Vainomäe on kõrghariduse saanud sotsioloogia erialal ja ta leiab, et selline laiem ühiskonna tunnetamine tuleb turundustöös väga kasuks. Tal on mitmekülgne kogemus turunduses alates Eesti Ekspressist kuni toonase Eesti Postini välja. Vainomäe jagas avatult ka oma koondamiskogemusi ja soovitas samas olukorras inimestel mõelda, et reeglina ei ole küsimus selles inimeses, vaid ettevõtte finantsides. “Koondamise ja tööst ilmajäämise protsess on päris keeruline. Tuleb püüda olla objektiivne selle hetkeolukorra suhtes ja ennast sealt kõrvale tõsta,” soovitab ta.
Rääkides sellest, milline peaks olema hea turundaja, vastas Vainomäe: „Ma arvan, et esimene asi on see, et sa pead olema hästi paindlik. Paindlik kõige suhtes: aja, iseenda, plaanide, üldse kõikide asjade suhtes. Pead olema kiire reageerija, olenemata valdkonnast. Pead nägema suurt pilti: sa tajud mitte ainult enda ettevõtet ja enda kohta turul, aga ka üleüldist olukorda.“
Otsuste tegemisel usaldab Vainomäe oma sisetunnet – olgu selleks mõne toetusprojekti vastuvõtt või inimeste värbamine. „Usalda oma sisetunnet, et see on niisugune kuklatunne kuskil. Ma olen kõige rohkem seda tajunud näiteks inimeste töölevõtmisel: paberil on kõik väga ilus, näost vaatad, et kena inimene, kogemustega, räägib õiget juttu, aga kuskil midagi on imelik. Teistpidi on see, et võib-olla paberil on midagi puudu, aga sa tajud, et see tunne on õige,“ selgitas ta.
Juttu tuli ka uuenduslikest turundusformaatidest. IKEA Eesti on nüüdseks aastajagu kasutanud kliendisuhtluse ja potentsiaalse müügikanalina live-shoppingut. Seda tehakse kindla regulaarsusega kaks korda kuus. Iga kord tutvustatakse tooteid ja jagatakse infot nende kasutamisvõimaluste kohta. Ta julgeb seda formaati teistelegi soovitada. „Ei tohi endale võtta seda eesmärki, et ma nüüd hakkan seal tohutult müüma – suure tõenäosusega ei hakka, aga sa saad hoopis teistsugust kliendi tähelepanu,“ rääkis ta. Otseülekandena ei ole vaatajate numbrid väga suured, samas leitakse need videod pärast üles ja vaadatakse üle. Live-shoppingut viivad läbi oma töötajad. „Eks ta on paljude jaoks heas mõttes väljakutse, inimesed panevad ennast proovile. Ka mina olen seda paar episoodi teinud ja alati närvitsenud hirmsasti, sest kaamera ees olemine ei ole minu teema. Ent olen võtnud seda alati just nii, et tuleb näidata eeskuju: kui mina seda teen, saavad paljud teised seda veel paremini tehtud.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.