Ilutooteid ostetakse aina enam e-poest, sooduspakkumisi jälgitakse hoolega
29.09.2025
29.09.2025
Viimase nelja aasta võrdluses on ilu- ja kosmeetikapoodide külastajate seas sooduspakkumiste jälgijate osakaal kasvanud 78%-lt 85-le. „See viitab, et inimesed tahavad teha rahakotisõbralikumaid valikuid ja võivad oma ostu vastavalt ajastada,“ selgitas Kantar Emori uuringuekspert Katariina Mäll. Üle kolmandiku (39%) ilu- ja kosmeetikapoode külastanututest vastas, et eelistab tooteid valida odavaimate hulgast.
Kosmeetikatoodete veebist ostmine on viimase nelja aasta jooksul kasvanud 8%, parfümeeriatoodete puhul on kasv olnud 7%. Kosmeetikat on viimase kuue kuu jooksul ostnud veebist 47% elanikkonnast, parfümeeriat aga 41%. Mõlema puhul on naised aktiivsemad e-poest ostjad. Vanusegrupiti vaadates ostavad e-poest kosmeetikat ja parfümeeriat keskmisest enam 25-34-aastased inimesed. „Veebipoodide populaarsuse kasv ei tulene ainult mugavusest. Tarbijad tahavad aina enam teha teadlikke valikuid: võrrelda hindu, lugeda tootetutvustusi ja teiste kasutajate kogemusi,“ kommenteeris Mäll.
Füüsilisi ilu- ja kosmeetikapoode on viimase kuue kuu jooksul külastanud 45% elanikkonnast. Kõige tuntumad ja külastatumad poed on Kaubamaja Ilumaailm, I.L.U., Ideaalkosmeetika, Tradehouse ja Stockmanni iluosakond. Eelistatuimad ilu- ja kosmeetikapoed on Kaubamaja Ilumaailm, Tradehouse ja I.L.U.
Trendiuuring tugineb Kantar Atlase tarbimis-, brändi- ja meediatrendide seire andmebaasile, mille küsitlustöö toimub igal aastal esimeses ja teises kvartalis. Uuringu küsimustele vastas veebis tänavu 1500 Eesti elanikku vanuses 15-74 aastat, tulemused on esinduslikud vastavaealise elanikkonna suhtes.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.