Sigrid Kupenko: ettevõtte sotsiaalmeedia ei peaks olema tootekeskne
13.10.2025
13.10.2025
Ettevõtte sotsiaalmeedia ei peaks olema ainult tootekeskne, vaid inspireeriv, aeg-ajalt humoorikas ning toetama tööandja brändi, märkis Kupenko. Samuti on oluline, et sisu eri platvormidel ei korduks. “Seda, mis me teeme TikTokis, me suures plaanis ei kopeeri teistesse kanalitesse,” selgitas ta. Lisaks keskendub Sportland sisuloojate kaasamisele. “See on väga mõistlik kulu-tulu suhtes ja samal ajal oluline suhte loomisel.” Seejuures on oluline, et sisuloojaid hoitaks ettevõttega pidevas kontaktis.
Kupenko sõnul kulub suur osa Sportlandi turunduseelarvest meediale, kuid märkimisväärne osa suunatakse ka kogukonnaturundusse, näiteks ürituste ja spordiklubide toetamiseks, et suurendada inimeste liikumisrõõmu. “Mida rohkem on sportivaid inimesi, seda rohkem nad jõuavad ka meie poodi,” ütles ta. Samuti on eesmärk tutvustada kohalikke sportlasi. “Meie sportlasi üldse ei tunta,” tõdes Kupenko ning tõi näite olukorrast, kus ujuja Kregor Zirk läks poodi ja küsis inimestelt, millega ta tegeleb. “Umbes kaks inimest kümnest oskas vastata, et ta on ujuja,” meenutas Kupenko. Keskendumine kohalikele aitab tema sõnul inimesi inspireerida ja samal ajal tugevdada Sportlandi brändi.
Olles töötanud Fox International Channels Estonias, kahes meediaagentuuris, Delfi Meedias ja Postimehes, teadis Kupenko rääkida, et paljude ettevõtete ühine mure otsuste tegemisel on toetumine tunnetele, mitte andmetele. “Väga palju on seda, et “minu arvates võiks nii olla”,” ütles ta, lisades, et enne otsustamist tasuks teemat põhjalikumalt uurida ning tugineda analüüsile.
Juttu tuli ka sporditrendide jõudmisest USA-st Eestisse, testostudest ja live shopping’ust. Samuti rääkis Sigrid Kupenko, millal ta sai aru, et ei ole agentuuritüüpi inimene, miks lisaks veebimeediale on oluline ka tele- ja välireklaam ning kuidas tulla toime olukorraga, kus kolme aasta jooksul on seitse erinevat juhti.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga “Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Margus Kiiver näeb arenguruumi erinevate spordialade turundamisel
– Maarja Kaalep: brändiga tegelemist ei tohi unustada
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.