Ülemiste keskus on jätkuvalt Tallinna populaarseim kaubanduskeskus; mitmete tööstuskaupade ostmine on languses
16.10.2025
16.10.2025
Võrreldes 2024. aastaga on vähem pealinna piirkonna elanikke soetanud kodumasinaid ja -elektroonikat, spordi- ja vabaajakaupu, jalatseid ning naisteriideid. ”Mitmete kaubagruppide ostjaskonna puhul on ainuüksi aasta jooksul olnud langus viis protsenti. Samuti on näha, et mitmeid kaubagruppe ostetakse harvem kui varem: võimaluse korral lükatakse vältimatud ostud edasi,” rääkis Kantar Emori uuringuekspert Anu Varblane.
Tallinna ja Harjumaa elanike arvates on kõige tuntum keskus ja ühtlasi parim tööstuskaupade ostukoht endiselt Ülemiste keskus. ”Ülemiste keskuse trumbiks peetakse laia kaubavalikut, häid parkimisvõimalusi ja sobivust kogu perega ostlemiseks,” kommenteeris Varblane.
Spontaanse tuntuse arvestuses on teisele kohale tõusnud Kristiine keskus, mille edumaa Rocca al Mare keskuse ees on küll vaid üks protsendipunkt. ”Rocca al Mare keskus paistab silma tugeva piirkondliku eelistamise poolest: ühtegi teist Tallinna kaubanduskeskust ei eelista oma piirkonna elanikud nii kindlalt kui Haabersti ja Harku valla elanikud Rocca al Mare keskust,” lisas Varblane.
Esikolmikule järgnevad tuntuselt T1 ja Viru keskus, mis on mööda läinud Kaubamajast. T1 on viimaste aastate lõikes kõige enam tuntust kasvatanud keskus: kui 2022. aastal oli T1 Tallinna kaubanduskeskuste tuntuse pingereas seitsmendal kohal, siis nüüd jagab neljandat-viiendat kohta.
Enamikke kaubagruppe eelistavad Tallinna ja Harjumaa elanikud osta Ülemiste keskusest. Erandiks on parfümeeria- ja kosmeetikatooted, mille puhul on pealinna piirkonna elanike lemmikuks ostukohaks Kaubamaja. Mööbli ja sisustuskaupade kategoorias on esikohal Järve keskus. Nii mööbli- ja sisustuskaupade kui ka spordikaupade segmendis pakub senistele lemmikkeskustele konkurentsi Kurna kaubanduspark.
Naiste- ja meesteriiete puhul on sarnaselt varasemale eelistatuimad poed H&M ning Reserved, lasteriiete kategoorias on liidripositsioonile tõsunud Pepco.
Iga kolmas pealinna piirkonna elanik külastab vähemalt kord kuus mõnda kaubanduskeskuses asuvat söögikohta. Ülekaalukalt eelistatuimaks söögikohaks on Lido, millele järgnevad Chopsticks ja Vapiano.
Kantar Emor viis uuringu läbi veebis ja telefoni teel perioodil 18. august – 5. september ning sellele vastas 1420 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74. Uuring on esinduslik piirkonna selleealiste elanike suhtes.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.