Uuring: töötervishoius on arenguruumi
29.10.2025
29.10.2025
Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko sõnas, et Eesti elanikud soovivad tervisemurede lahendamise teekonnal rohkem sujuvust. „Tulemused näitavad, et 86 protsenti töötervishoiu visiidil käinud inimestest tahaksid, et selle käigus avastatud tervisemurega tegeleks teenusepakkuja edasi: suunates inimest täiendavatele uuringutele, andes ravisoovitusi või pakkudes muid lahendusi,“ kommenteeris ta. Uuringuekspert lisas, et kuna Kantar Emori varasem uuring meditsiinibrändide kohta on ilmestanud, et eriarstiabi on inimeste jaoks raskesti kättesaadav, oleks tarvis, et terviseabi antaks viisil, mis ei tekita inimesele juurde ajakulukaid lisavisiite või tõrkeid ühe teenusepakkuja juurest teiseni liikumisel.
Uuringu tellinud tervishoiuettevõtte Meliva ärikliendi valdkonna juht Ulla Ilisson ütles, et uuring kinnitab veendumust, et töötervishoiul on terviseedenduses kandev roll, sealhulgas haiguste varajases avastamises. “Eesti tervishoiusüsteemi ja selle väljakutseid vaadates on selge, et peame varasemast rohkem panustama kogu süsteemi sidusamaks muutmisesse ja sellesse, et patsiendi raviteekond oleks sujuv. Töötervishoiuvisiidi tulemused peavad jõudma patsiendiportaali, patsiendid peavad jõudma uuringutele, eriarsti või perearsti juurde ning koostööd on vaja üle kogu esmatasandi parendada,” sõnas ta.
Kolm neljandikku Eesti elanikest on nõus sellega, et töötervishoiuteenus on väärtuslik, kuna arvestab töö iseloomu. 88 protsenti Eesti elanikest peab oluliseks, et tööandjal on kohustus võimaldada töötajal käia regulaarselt tervise ülevaatusel.
Lisaks nähtub uuringust, et 26 protsenti inimestest ei ole kunagi töötervishoiuvisiidil käinud, sealhulgas palgatöötajate hulgast 13 protsenti ning iseendale tööandjate seast 44 protsenti.
Samuti tuleb uuringust välja, et kuigi 81 protsenti on töötervishoiu visiidil käinud inimesed jäänud pakutud abiga väga rahule, siis on 12 protsenti vastanutest väljendanud teenuse suhtes mõningast rahulolematust. Rahul ei olda teenuse osutaja suhtumise, abi kättesaadavuse ning teenuseosutaja antud nõuannete ja juhistega.
Töötervishoiuteenust tervikuna vaadates sooviksid Eesti elanikud, et selle kaudu oleks neil ligipääs veelgi enamatele teenustele, nagu näiteks eriarstiabi, täiendavad uuringud ja vereanalüüsid.
Uuringu sihtrühm olid vähemalt 18-aastased Eesti alalised elanikud ning uuringu põhjal saab teha üldistusi Eesti täisealise elanikkonna kohta. Kantar Emor viis uuringu läbi tänavu augustis.
Allikas: Meliva pressiteade. Uuringu tulemusi saad vaadata Meliva lehelt.
Loe ka:
– TÜ Kliinikumi ja Synlabi hinnatakse kõige meeldivamateks meditsiinibrändideks
– Kertu Kuusik tahaks muuta turundaja stereotüüpi
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.