Kert Kangert: turundus ei ole kulu, vaid investeering
30.10.2025
30.10.2025
Välimeedia puhul võiks reklaamide tulemuslikkus jõuda andmebaasidesse reaalajas, arutles Kangert. “See annaks meile kui kliendile võimaluse kampaaniatele kiiremini reageerida,” selgitas ta. Kangert ennustas, et senine olukord, kus tulemusi tuleb oodata mitu kuud, kaob lähima viie aasta jooksul. Samuti näeb ta, et telereklaam liigub üleilmsete kanalite eeskujul oksjonipõhisele hinnastamisele. “See ei ole nii kriitiline suurinvesteering. Sa ei leiuta siin raketti.”
Meediaagentuuri roll on tagada, et klient saaks soovitud väärtust ja teenust, ütles Kangert. Küsimusele, kuidas luua agentuuride ja ettevõtete vahel usaldust nii, et ettevõte jagaks agentuuriga müügiandmeid, vastas Kangert, et enamik kliente on juba praegu valmis andmeid jagama. “Küsimus on, kas klientidel endal on võimekus kõiki andmepunkte kokku panna,” rääkis ta. Turundusandmeid tuleb tema sõnul tõlgendada ettevaatlikult, sest lisaks turundusele mõjutab müügitulemust veel mitu tegurit.
Juttu tuli ka sellest, et meediaagentuuridel on keeruline leida järelkasvu, sest spetsialiste napib ja inimeste üleostmine on kulukas. See omakorda pidurdab uute agentuuride teket. Kangerti sõnul ei pea hea meediastrateeg olema tingimata erialase haridusega, vaid olulisemad on motivatsioon, kohanemisvõime ja oskus töötada meeskonnas. Ta on märganud, et sageli on just väiksematest kohtadest pärit inimesed valmis rohkem pingutama ja soovivad end tõestada. Samuti peab strateeg mõistma reaalaineid: “Sa võid kliendile ilusat juttu rääkida, aga päeva lõpuks peavad numbrid järele tulema,” ütles ta.
Kangert rääkis, et üleilmastumise kasvades hakkavad rahvusvahelised kliendid nägema Baltikumi aina enam ühe piirkonnana, kus tegevusi juhitakse ühe partneri kaudu, sest see on efektiivsem ja võimaldab ressursse paremini kasutada. Kohalikud ettevõtted on seevastu paindlikumad ja tegutsevad iga riigi turupõhiselt.
Lisaks arutleti, millal tasub turundajal valida partneriks meediaagentuur, kuidas kanalite rohkus mõjutab tähelepanu ja millistele näitajatele turundamisel keskenduda. Kert Kangert jagas ka mõtteid suunamudijate ja tehisintellekti kaasamisest ning meenutas töötamist TV3 müügiosakonnas 1990. aastate lõpul, kui kliente otsiti külmade kõnedega.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– “Point+” saates räägime programmaatilisest reklaamist
– Emilie Toomela-Kärson näeb turunduse automatiseerimises palju kasutamata potentsiaali
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.