Mart Mikk: ka 2026 on reklaam mõneti surnud

17.11.2025

Sel korral on “Pointi” taskuhäälingus külas Infortari turundusdirektor Mart Mikk. Räägime tema karjäärist turundusmaailmas, juhtimisest ning teemadest, millele turundajad peaksid tehisintellekti ajastul kindlasti tähelepanu pöörama.

Miku sõnul pärsib tänapäevane meeletu infotulv loovust, sest turundajad ei saa enam lihtsalt vaimukaid ideid välja pakkuda. “Tuleb inimestele ausalt öelda nii, nagu asjad on, muidu nad ei näri seda läbi,” ütles ta. Mikk meenutas 2006. aasta Pärnu turunduskonverentsi reklaamlauset “Reklaam on surnud” ja lisas: “Mõnes mõttes on ka aastal 2026 reklaam kui selline surnud, sest võitlus on nii tihe ja karm, et kõik püüavad kogu hingest viraalseks saada.”

Meeskonna moodustamisel peab Mikk isikuomadustest olulisemaks professionaalsust. “Isegi kui isikuomadused või isiklikud tõekspidamised on vastuvõetamatud, on võimalik teha inimesega professionaalsel tasemel koostööd aastakümneid,” rääkis ta. Juht ei tohiks lasta tipptasemel oskustega inimesel mujale minna, vaid tema ülesanne on ühendada kollektiivi erinevad suunad ühiseks eesmärgiks. “Kui on pragmaatiline või emotsionaalne liider, kes oskab need inimesed samas suunas liikuma panna, ongi asi saavutatud,” märkis Mikk.

Juttu tuli ka ürituste korraldamisest. “Sündmusturundus on üliohtlik ja tähtis tööriist, mille võimalusi saab ära kasutada, aga on ka suur oht, et kõik jäetakse kasutamata, tehakse sündmus lihtsalt sellepärast, et alati on tehtud,” ütles Mikk. Tema sõnul tuleks mõista, et üritusel on tavapärasest kergem kontakti luua. Selle asemel, et omavahel lihtsalt juttu ajada, tuleks iga kliendiga sündmuse jooksul vähemalt kolm korda vestelda ning hiljem end taas meelde tuletada.

Viimased kümme aastat on Mikk töötanud Infortaris. Ta rääkis, et ettevõtte börsile minek muutis oluliselt turundusdirektori rolli: “Olla turunduse eest vastutav sel hetkel, kui ettevõte läheb börsile, on nagu chance of a lifetime (võimalus üks kord elus – toim.).” Nüüd hõlmab tema töö palju tehnilisi ja juriidilisi aspekte ning nõuab arvestamist enam kui 6000 aktsionäriga.

Tehnoloogiast ja tehisintellektist rääkides rõhutas Mikk inimlikkuse hoidmise tähtsust. “Kui inimene kirjutab mulle AI abil kirja, olen tavaliselt natuke solvunud,” ütles ta. Küsimusele, millele turundajad veel tähelepanu peaksid pöörama, vastas Mikk: “Turundusinimesed osalevad tahtmatult inimeste mõtlemise ja väärtushinnangute mõjutamises. Kõige suurem siht, mille poole peaks püüdlema, on heas mõttes demokraatia. Et toimuks vestlus, debatt, arutelu, kus jääks võimalus eriarvamuseks. Praegu on tekkimas väga ebameeldiv tendents, kus hästi lihtsalt hakatakse paika panema ja sildistama teisi inimesi ja rühmitusi, öeldes, et keegi on õige, keegi on vale. Iga hinnaga peaks püüdma säilitada inimeste võimalust omavahel vestelda ja debateerida ehk säilitada demokraatiat. See on ka turunduses väga oluline: pakkuda inimesele valikuvõimalusi ja aidata neil teha õigeid valikuid.”

Loomulikult tuli pikemalt juttu Miku karjäärist Rahvusooperis Estonia ja selle juurdeehitusest ning sellest, kui sarnased on interpreedi ja turundaja ametid. Samuti rääkis ta, kuidas juhtida loomingulisi inimesi, planeerida kaasavat üritust ning selgitas, kuidas on kujunenud Infortaris toetuste jagamise põhimõtted.

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):


Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga “Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka: 

Henri Käsper: tänases tööriistakastis on oluline korduste arv, ühte sõnumit tuleb korrata palju kordi
Marju Lauristin: kommunikatsiooni kaudu ei peaks asju liigselt lihtsustama
Krista Kalbin: turundaja peab mõtlema nagu investor