Eesti elanikud peavad mainekaimaks ettevõtteks Coopi
18.12.2025
18.12.2025
Coop oli mainekaim viimati viis aastat tagasi, vahepealsetel aastatel on ettevõte püsinud esikümnes või selle piirimail. „Coopi edu taga on üsna ühtlaselt kõrge mainehinnang erinevates elanikkonnarühmades,“ rääkis Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste. „Siiski, keskmisest mainekam on Coop maaelanike seas ja maapiirkondades Coopi positsioon üha tugevneb, samas kui Tallinnas on see märksa tagasihoidlikum. Arvestades Coopi kaupluste paiknemist ja konkurentsiolukorda Tallinnas, on selline trend täiesti mõistetav,“ lisas ta.
Tallinna Lennujaam kvalifitseerus käibeedetabeli alusel uuringusse esmakordselt ning jõudis kohe tippu. Tallink on varasemalt korduvalt kuulunud maineedetabeli esikümnesse, kuid esikolmikusse jõudnud vaid korra – 2018. aastal. Koroonapandeemia-aegse madalseisu järel on ettevõte taas tõusuteel. Kolmandale kohale kerkis Tallink eelmise aasta uuringus jagatud 6.–7. positsioonilt.
Kui maineliider Coopi ning kolmandal kohal oleva Tallinki puhul on kaks mainekuvandi komponenti ‒ tugevuskuvand ning suhtumine ettevõttesse ‒ üsna tasakaalus ning annavad kogumainekusse suhteliselt võrdse panuse, siis Tallinna Lennujaama hea maine toetub esmajoones positiivsele suhtumisele ettevõttesse. Katrin Männaste sõnul on niisugune olukord üldiselt iseloomulik toidutööstuse ettevõtetele. „Samas ei ole see sugugi üllatav Tallinna Lennujaama puhul, mida valdavalt seostatakse sellise meeldiva ajaga nagu puhkus,“ kommenteeris ta. „Lisaks on lennujaam pälvinud viimastel aastatel rahvusvahelist tunnustust nii positiivse reisijakogemuse kui ka teeninduskvaliteedi eest, mis on ettevõtet esile toonud ka laiemas võrdluses ning ilmselt oma inimesteski rõõmu tekitanud.“
Kõigi ettevõtete keskmine maineindeks kerkis pisut võrreldes mullusega, paranesid nii tugevus- kui ka suhtumishinnangud. Valdkondlikult on energeetika-, transpordi-, tööstusvaldkonna ettevõtete eelmiste aastate langustrend pöördunud kasvule, märgata on mitmete ehitusvaldkonna ettevõtete maine paranemist. Üldiselt kõige mainekama valdkonna ‒ toiduainetööstuse ‒ ettevõtete keskmine mainekuvand jäi aastatagusest veidi nõrgemaks.
Kantar Emor viis Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringut läbi 26. korda. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri – üldise suhtumise (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – “väga negatiivne” ja 10 – “väga positiivne”) ja tugevusindeksi (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – “väga nõrk” ja 10 – “väga tugev”) alusel. Ettevõtte tugevusindeks on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele ja suhtumine näitab, kui meeldivaks firmat peetakse.
Uuring viidi läbi veebis tänavu novembris ja selles osales 1084 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse kaasati eelmise aasta uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva käibe TOP 500 esimese 300 ettevõtte hulgast, kokku 95 suurettevõtet.
Vaata ka värsket “Point+” episoodi, kus tulemusi analüüsivad lähemalt uuringuekspert Katrin Männaste ja meie uuringujuht Aivar Voog:
Loe ka:
– Eesti inimeste hinnangul on parim kaubavalik Coopil ja Selveril, soodsaimaks peetakse Maximat
– Eesti elanikud peavad mainekaimaks ettevõtteks Swedbanki, esikolmikusse tõusid esmakordselt Eesti Pagar ja Valio Eesti
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.