Eesti elanikud peavad mainekaimaks ettevõtteks Swedbanki, esikolmikusse tõusid esmakordselt Eesti Pagar ja Valio Eesti
12.12.2024
12.12.2024
Swedbank on 25-aastase uuringuperioodi jooksul olnud juhtpositsioonil korduvalt, olles esikohal 2021.aastal ning jagades esikohta Teliaga 2022. aastal. Aasta tagasi oli Swedbank 5.-6. positsioonil. Swedbank toetub kahest mainekuvandi komponendist ‒ tugevuskuvand ning suhtumine ettevõttesse ‒ selgelt enam tugevusele. Eesti elanikud hindavad Swedbanki siinseks kõige tugevamaks suurettevõtteks. Uuringuekspert Katrin Männaste sõnul on siin kindlasti oma roll ettevõtte headel majandustulemustel, mis on avalikkuses üksjagu kõneainet pakkunud. Tugevuskuvandi tõus torkab silma pangandussektoris laiemalt. „Samas on aastatagusega võrreldes paranenud ka suhtumine Swedbanki ning elanike positiivse suhtumise alusel järjestades mahub Swedbank samuti esikümnesse,“ kommenteeris ta.
Eesti Pagar on küll ka varem jõudnud esikümnesse, kuid esikolmikus maandus esmakordselt, tõustes 2. positsioonile mulluselt 8. kohalt. Valio Eesti tõus on veelgi märkimisväärsem, eelmises uuringus oli ettevõte 18. kohal. Sarnaselt Eesti Pagarile on ka Valio Eesti olnud varem kümne mainekama ettevõtte seas, ent esikolmikukoht on esmakordne. Eesti Pagari ja Valio Eesti hea maine aluseks on ennekõike inimeste positiivne hoiak. Tajutud tugevus kaldub enamiku toiduainetööstuse ettevõtete puhul olema pankade ja infrastruktuuri ettevõtetega võrreldes tagasihoidlikum. Tugev tõus edetabelis toetub siiski paranenud hinnangutele mõlemas mainekomponendis. „Mõlema esikolmikusse jõudnud toiduettevõtte tooted on paljude tarbijate jaoks igapäevaste lemmikute seas, mõlemad on aktiivsed tootearenduses ning püsinud mainekamate ettevõtete seas tihedas konkurentsis juba aastaid,“ rääkis Männaste. „Sel aastal jõudis maineedetabelis esikümnesse üle mitme aasta taas enam toidutööstuse ettevõtteid ning Eesti Pagar ja Valio Eesti omasid esiletõusuks head vundamenti,“ lisas ta.
Enamik ettevõtteid selleaastasest esikümnest kuulusid kõige mainekamate hulka ka möödunud aastal (lisaks juba nimetatud Swedbankile ning Eesti Pagarile A.Le Coq, Circle K Eesti, Coop, Orkla Eesti, Tallink), päris esmakordselt esikümnesse jõudnud ettevõtteid ei lisandud. Samuti ei ole märgatavat muutust üldises keskmises mainehinnangute tasemes. Küll aga püsib valdkondadest mainekamana toiduainetööstus, samas kui energeetika- ja muu tööstuse valdkondlik maineindeks on liikunud langustrendis.
Vaata ka värsket “Point+” episoodi, kus tulemusi analüüsivad löhemalt uuringuekspert Katrin Männaste ja meie uuringujuht Aivar Voog:
Uuring viidi läbi veebis tänavu novembris ja selles osales 1270 Eesti elanikku vanuses 16–74 aastat. Uuringusse kaasati eelmise aasta uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva käibe TOP 500 esimese 270 ettevõtte hulgast, kokku 96 suurettevõtet.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.