Ahti Kaskpeit: podcast on hästi intiimne meedium
07.08.2025
07.08.2025
„Mulle on lapsest saati meeldinud kõik asjad, mille peal on palju nuppe ja mis vilguvad,“ räägib Kaskpeit selle kohta, kuidas ta just tehnilise produktsiooni juurde sattus. Saates kuulete, milline oli tema teekond hobi korras podcastide tehnilise poolega tegelemisest oma ettevõtte asutamiseni.
Kui rääkida põhjustest, miks keegi taskuhäälinguga alustab, lööb Kaskpeit põhjused kaheks. Ühel pool on need tegijad, kes tahavad taskuhäälinguga alustada, sest kõik teised ka teevad. Teiselt poolt võimaldab podcast jõuda auditooriumini vahetul moel. „See on hästi intiimne meedium, millega ükskõik kelleni jõuda: kas oma potentsiaalsete klientideni, oma auditooriumini. Ma olen toonud sellise näite, et keda sa kutsud oma magamistuppa, teki alla ja suhtled temaga. Podcast on täpselt selline asi, et sul on võimalik jõuda väga-väga lähedale inimesele: tema kõrva, tema ajusse – see on intiimne meedium.“
Kaskpeidi juurde on tulnud ka selliseid kliente, kes tahaksid teha kolm episoodi, arvates, et siis ongi neil oma podcast olemas. Ta rõhutas, et oluline on regulaarsus, järjepidev sisu loomine. Rääkides sellest, kui regulaarselt peaks sisu looma, ütles ta, et kord kuus on liiga harva. „Kaks korda kuus võiks olla miinimum, kord nädalas on suurepärane,“ usub ta.
Kuulajate arvu puhul tuleb arvestada, et esimeste episoodide järgi ei tasu veel suuri otsuseid teha. Kaskpeidi sõnul tuleb aru saada, et alguses on väga vähe kuulajaid ja sestap võiks kümme saadet ära teha enne, kui hakata mõõtma. „Podcasti arendamine on pikk töö. Oma kuulajaskonna tekitamine võtab aega,“ sõnas ta.
Täpsemalt kuula juba siit (vt ka Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.