Helen Kannelmäe: turundaja peab oskama ka iseennast turundada

29.09.2025

Meie värskes “Point” taskuhäälingu osas on külas Euronicsi Baltikumi turundus- ja kommunikatsioonijuht Helen Kannelmäe. Talle tundub, et eestlased – ja eriti naisterahvad – turundavad end ja oma tegusid liiga vähe. Ta usub, et turunduse- ja kommunikatsioonivaldkonnas on oluline oskus seda rohkem teha.

„Meil on see „ah, mis nüüd mina“-suhtumine. Minul käis ka täna siia tulles see mõte läbi, et no keda see minu kahekümneaastane turunduskogemus siin nii väga huvitab?! Sain kiiresti üle sellest,“ kõneles Kannelmäe. „Üks turundaja oluline omadus on see, et oskad ka iseennast turundada. See on selline asi, mida ma olen pidanud treenima. Eriti kommunikatsioonijuhina on su eesmärk rääkida ettevõttest, tuua kõneisikuid rohkem pildile, teisi inimesi poodiumile panna. Ise oled see, kes kardina taga asju korraldab ja jutupunkte läbi vaatab,“ kõneles ta. Kannelmäe leiab, et juba ettevõtte-siseselt on kasulik oma tegemistest rohkem rääkida.

Saatekülaline näeb oma karjääri loomuliku liikumisena, mitte niivõrd teadliku suunamisega väga kindlas suunas. Ta on püüdnud vältida mugavustsooni ja otsinud pidevalt arengut. “Mulle üldiselt meeldib see mõte, et sa karjääris ei tegele teadlikult karjääri tegemisega, vaid lihtsalt kulged, teed samme. Kui ei ole sellist teadlikku pressimist mingil suunal – et sul on karjääriredel ja astud seal üles – siis on võib-olla ka lihtsam hakkama saada.”

Kannelmäe rääkis, et turundusjuhi töö võib sõltuvalt ettevõtte omanike ootustest erineda. Tegemist on valdkonnaga, mille kohta paljud arvavad, et nad teavad sellest kõike ja sestap ka kommenteerivad seda julgelt. „Sul peab turundajana olema see enesekindlus ja julgus öelda: „väga hea, tänan teid kõiki heade arvamuste eest, aga meie teeme nii ja me teeme neid asju nii sellepärast”,“ kommenteeris ta.

Oma praegusele ametikohale jõudis Kannelmäe pärast seda, kui Euronics LinkedInis tema poole pöördus. Ta rääkis, et jaekaubanduse kogemus oli tal veel puudu. „Sealjuures on veel see suure muutuse juhtimise komponent. Hästi palju saab ise korraldada, ise disainida seda teekonda — tundus, et väga keeruline on öelda sellisele võimalusele „ei“,” lisas ta. Ta näeb, et füüsilise poe olemasolu on nende valdkonnas endiselt oluline. „Inimene tahab minna ja rääkida kellegagi, saada nõu. Sul on vaja seda füüsilist arutelu ja lisaks tahad ikkagi näha ja katsuda seda toodet. Näiteks kui ostad kodutehnikat, siis tahad ikka korra külmkapi ukse lahti teha ja näha, milline see sealt seest on,“ usub Kannelmäe.

Saates kuuled tema erinevatest töökogemustest alates Õhtulehe reklaamimüügist kuni Arvamusfestivalil vabatahtlikuna panustamiseni. Muide, bakalaureuseastmes õppis ta hoopis psühholoogiat. Ta tegutses pikemalt ka Telia eelkäijas EMTs ning oli ettevõttes ka siis, kui toimus suur rebranding ja EMT lepatriinu saadeti n-ö lendu. Ta mäletab seda väga emotsionaalse sündmusena. „See kõik toimus üleöö hästi suure saladuskatte all, projektidel olid koodnimed. Väga tore mälestus on sellest. Kui kõikidelt poodidelt ja kontorihoonetelt lepatriinud maha võeti, siis meil olid kõigil pisarad silmis,“ meenutas ta. Kannelmäe mäletab, et toona oli ka ootusärevust, et kuidas kliendid brändimuutuse vastu võtavad. „Palju arutelu oli tollal ajal selle üle, et kas Eesti ühiskond lilla värvi (Telia logol) võtab vastu või ei võta,“ lisas ta.

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):

Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka:
Kadri Vainomäe: mulle peab meeldima ettevõtte bränd ja kultuur, siis on lihtne töötada