Ilutooteid ostetakse aina enam e-poest, sooduspakkumisi jälgitakse hoolega
29.09.2025
29.09.2025
Viimase nelja aasta võrdluses on ilu- ja kosmeetikapoodide külastajate seas sooduspakkumiste jälgijate osakaal kasvanud 78%-lt 85-le. „See viitab, et inimesed tahavad teha rahakotisõbralikumaid valikuid ja võivad oma ostu vastavalt ajastada,“ selgitas Kantar Emori uuringuekspert Katariina Mäll. Üle kolmandiku (39%) ilu- ja kosmeetikapoode külastanututest vastas, et eelistab tooteid valida odavaimate hulgast.
Kosmeetikatoodete veebist ostmine on viimase nelja aasta jooksul kasvanud 8%, parfümeeriatoodete puhul on kasv olnud 7%. Kosmeetikat on viimase kuue kuu jooksul ostnud veebist 47% elanikkonnast, parfümeeriat aga 41%. Mõlema puhul on naised aktiivsemad e-poest ostjad. Vanusegrupiti vaadates ostavad e-poest kosmeetikat ja parfümeeriat keskmisest enam 25-34-aastased inimesed. „Veebipoodide populaarsuse kasv ei tulene ainult mugavusest. Tarbijad tahavad aina enam teha teadlikke valikuid: võrrelda hindu, lugeda tootetutvustusi ja teiste kasutajate kogemusi,“ kommenteeris Mäll.
Füüsilisi ilu- ja kosmeetikapoode on viimase kuue kuu jooksul külastanud 45% elanikkonnast. Kõige tuntumad ja külastatumad poed on Kaubamaja Ilumaailm, I.L.U., Ideaalkosmeetika, Tradehouse ja Stockmanni iluosakond. Eelistatuimad ilu- ja kosmeetikapoed on Kaubamaja Ilumaailm, Tradehouse ja I.L.U.
Trendiuuring tugineb Kantar Atlase tarbimis-, brändi- ja meediatrendide seire andmebaasile, mille küsitlustöö toimub igal aastal esimeses ja teises kvartalis. Uuringu küsimustele vastas veebis tänavu 1500 Eesti elanikku vanuses 15-74 aastat, tulemused on esinduslikud vastavaealise elanikkonna suhtes.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.