Indrek Viiderfeld: praegu on hea aeg suunata raha turundusse
09.10.2025
09.10.2025
Julgest turundusest rääkides ütles Viiderfeld, et reklaam, mis ei paku tähelepanu, on lihtsalt maha visatud raha. “Kui sul ei ole meediale liiga palju kulutada, aga tahad ikkagi silma paista, tee midagi tugevat ja julget,” soovitas ta. Viiderfeldi sõnul ei saa öelda, et ideed sünniksid paremini üksi või kellegagi koos. “Vahel ei tule liiga hea idee ja siis küsid kelleltki teiselt, keegi pakub oma idee ja see tundub parem,” rääkis ta. Viiderfeld püüab vältida arusaama, et idee kuulub ühele inimesele. “See idee on kliendile mõeldud,” märkis ta. Parimad turundusmõtted tekivad tal aga hommikuti kohvi juues, duši all olles või voodis pikutades.
Kuigi Eesti ettevõtted püüavad sageli laieneda välisturgudele, peab Viiderfeld reklaami eksportimist keeruliseks. Tema hinnangul on väikeste agentuuride jaoks realistlik siht eelkõige Baltikum või Poola. “Et sa koputad Nike’i uksele Eesti agentuurina – on väike tõenäosus, et sellest midagi sünnib,” tõdes Viiderfeld.
Hoolimata ajast, mil iduettevõtted meelitasid endale palju häid turundajaid ja suurfirmad hakkasid looma oma reklaamiosakondi, kinnitas Viiderfeld, et agentuuridest pole talendid kadunud. “Selle tulemusena läksid turunduskulud hästi alla, aga personalikulud kasvasid. Nüüd on trend vastupidi: pigem hakatakse inimesi vähendama neis osakondades ja reklaami tellitakse jälle reklaamiagentuuridest.”
Veel rääkis Indrek Viiderfeld oma teekonnast vanglaametnikuõppest reklaamimaailma ning meenutas, kuidas ülikooliajal sündis tema esimene töö ehk Haigekassa logo, mis on kasutusel tänaseni. Lisaks arutles ta, mis takistab ettevõtteid kasvamast, kuidas loovjuhid valivad, milliseid teemasid reklaamida, ning millist mõju avaldab tehisintellekt reklaamitööle ja konkurentsile.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Kätlin Sepp: reklaam ei pea olema crazy, reklaam peab olema mõjus
– Tambet Asi: kui idee ei püüa tähelepanu, pole kanalil ka jõudu
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.