Milliseid reklaamikanaleid tarbijad eelistavad?
02.10.2025
02.10.2025
Kantari iga-aastane Media Reactions uuring vaatleb lähemalt muutuvat meediamaastikku, aidates brändidel, meediaagentuuridel ja meediakanalitel teha targemaid meediastrateegia otsuseid. Kampaaniad on mõjusamad kanalites, kus inimesed on reklaamile vastuvõtlikumad, sestap on kasulik teada, milliseid kanaleid ja platvorme tarbijad eelistavad. Tänavune uuring viidi läbi 21 000 tarbija ja 1000 turundaja seas üle maailma.
Traditsiooniliselt on tarbijate kõige eelistatumad reklaamikanalid offline: esikohal on müügikoha reklaamid (nt kauplustes) ja teisel kohal füüsiliselt toimuvad sponsorüritused. Tarbijate seas enim eelistatud meediabrändid on Amazon, Snapchat, TikTok, Twitch ja Prime. Silma paistab see, et kolm viiest platvormist kuulub Amazonile.
Ükski bränd ei ole viie parima seas ühtaegu nii tarbijate kui turundajate jaoks. Snapchati reklaame peetakse lõbusateks ja meelelahutuslikeks. Võrreldes 2024. aasta uuringu tulemustega peavad tarbijad sealseid reklaame vähem pealetükkivateks. TikToki reklaamide puhul leiavad tarbijad, et need köidavad tähelepanu, on lõbusad ja lahutavad meelt. Twitchi peetakse globaalsete brändide seas kõige usaldusväärsemaid reklaame pakkuvaks platvormiks.
Turundajate eelistatud platvormid on samad, mille reklaame nad ka kõige enam usaldavad. Osa sellest usaldusest on seotud n-ö tajutud bränditurvalisusega, kus esirinnas on Netflix, YouTube ja Disney+. Eelistatuimad meediabrändid turundajate jaoks on tänavu YouTube, Instagram, Google, Netflix ja Spotify.
Siiski ei lähe turundajate reklaamirahad ainult platvormidele, mida nad ise eelistavad. 2026. aastal plaanib peaaegu kaks kolmandikku turundajatest (64%) üle maailma suurendada investeeringuid TikToki puhul, olgugi, et see ei kuulu nende endi lemmikute hulka. YouTube ja Instagram ei jää palju maha — enam kui pooled turundajatest kavatsevad seal kulutusi suurendada.
Samal ajal puudub turundajate soosikute seast X (endine Twitter). Pea kolmandik (29%) turundajatest plaanib seal järgmisel aastal reklaamikulusid vähendada ning X on juba kolmandat aastat järjest globaalses usaldusedetabelis meediabrändide seas viimasel kohal.
Allikas: Kantar
Loe ka:
– Tagasivaade mullusele reklaamiturule: suurim kasv digimeedia välipindadel, suurim langus ajalehtedel
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.