Eesti inimeste lemmikud meediabrändid on ETV, ERR ja Delfi
08.07.2025
08.07.2025
„ERRi brändidel on üsna lihtne olla armastatud. Nad on nagu viielised õpilased, vastates inimeste ootustele ajakirjanduse suhtes: nad on reklaamivabad, usaldusväärsed, tasuta ning ei aja taga sensatsiooni ega klikipealkirju,“ ütles Kantar Emori juhtekspert Kristiina Saks. „Väga palju trumpe on ERRi kanalite käes tulenevalt nende kanalite avalik-õiguslikust vormist.“
Samas on ka erameediakanalitel selge ja asendamatu koht meediamaastikul. Suuremad uudisteportaalid, nagu Delfi ja Postimees, annavad Kristiina Saksa selgitusel inimesele tunde, et nad on kursis uudiste suure pildiga: nad teavad, mis nende ümber toimub, alates tõsistest päevakajalistest uudistest ja lõpetades seltskonnauudistega. Põhilised konkurendid Delfi ja Postimees on järjest selgemalt eristuvad: „Delfi on populaarsem linnades, Postimees väiksemates kohtades. Delfil on väga tugev „kõik-ühest-kohast“-kuvand. Postimees seostub inimestele suurema konservatiivsusega: osade vastajate hinnangul on see eelis, teiste jaoks mitte,“ kommenteeris Saks.
Uuringus vaadeldi ka inimeste üldisi hoiakuid ajakirjanduse suhtes, sealhulgas uuriti tehisaru rolli kohta ajakirjanduses. „Võib öelda, et tehisaru-ajakirjanikeks Eesti inimesed veel valmis ei ole,“ nentis juhtekspert.
Viisime meediabrändide uuringu läbi veebiküsitlusena perioodil 21. – 27. mai 2025 ja valim on esinduslik Eesti elanikkonna suhtes. Kokku küsitlesime 1116 inimest vanuses 16–74 eluaastat. Meeldivaimate meediabrändide väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 78 nimetuse seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest uuringutest saadud kogemus.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.