Merle Saviauk: võtan julgelt tööle inimesi, kes tulevad koolipingist
24.11.2025
24.11.2025
“Ma võtan julgelt tööle inimesi, kes tulevad koolipingist, keda tavaliselt suurte rahvusvaheliste firmade turundus- või personalijuhid ei taha. Ma olen karjääri jooksul võtnud tööle vähemalt kaks inimest, kellel oli väga väike töökogemus, sest mulle on meeldinud, et saan neid algusest peale kasvatada meie firma vaimus,” rääkis ta. Koostööpartnerite osas tõdes Saviauk, et suurkorporatsioonis neid ise valida ei saa, küll aga saab ta kujundada koostöötingimusi.
Rääkides toote nähtavusest ja paigutusest poes, ütles Saviauk, et jaekaubandus võiks rohkem kuulata maaletoojat. “Jõuga hoida midagi kohas, kuhu see ei kuulu, tähendab ainult temale (jaekaupmehele) endale vähem sama kaubamärgi rotatsiooni, vähem käivet ja vähem kasumit. Kui ta tahaks, et ärilised tulemused paraneksid, siis ta kas viiks selle asja üldse minema sealt, kuhu see ei kuulu, või leiaks, et las see siis olla mõlema koha peal väljas,” viitas ta nii põhi- kui lisaväljapanekule.
Igal brändil tuleks teha ajutisi uuendusi, sest igas tootekategoorias on tarbija, kes ootab pidevalt midagi uut, lausus Saviauk. “Neile meeldib vahetevahel midagi muud proovida, mis sest, et nad nagunii suunduvad tagasi oma vanade lemmikute juurde, aga see värskendus on midagi, mida iga bränd peab tegema,” ütles ta. Uut toodet soovitab ta turul hoida vähemalt kolm kuni kuus kuud, sõltuvalt toote eesmärgist ja sihtrühmast.
Saviauk tõi välja, et suurfirma üks tugevusi on selged regulatsioonid, normid, seadused ja eetilised standardid. Näiteks on naiste kaasamine PepsiCo juhatusse teadlikult reguleeritud. “Mida see annab ja mida see tollel ajal juba andis, oli see, et otsustamised olid sedavõrd kaasatumad, et nende juures oli nii mehi kui naisi. Ma arvan, et need otsused sündisid tollel hetkel paremad,” selgitas ta.
Lisaks tuli juttu naiste võrdsest kohtlemisest pärast lapsepuhkuselt naasmist. “Kui naine on olnud poolteist või kaks aastat eemal ja läheb tagasi, on tema kolleegid samadel positsioonidel edasi arenenud ja nende palgad tõusnud. Lapsepuhkuselt läheb naine sama palga peale ja saab karistada selle eest, et oli lapsega kodus – see on valdav,“ rääkis Saviauk. Tema sõnul peitub üks lahendus personalipoliitikas. “Inimene peaks käima kaasas, ta ei peaks saama karistatud selle eest, et toob siia riiki kodanikke tuleviku tarbeks.”
Veel arutlesime, kuidas erineb tööturul meeste ja naiste enesekindlus ning mis aitaks olukorda parandada. Saates rääkis Saviauk ka sellest, kui kiiresti taastub nõudlus pärast hinnatõusu ning millistes valdkondades on konkurendid teda enim üllatanud. Samuti meenutas ta turunduskarjääri algust Adavere lihatööstuses ja avaldas, millises keskkonnas sünnivad tal parimad ideed.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga “Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Marit Kroon: ka suurkorporatsioonis saab asju muuta
– Anne Tääkre: uutel toodetel võiks olla aastane jälgimisperiood
– Sirle Arro: mul on kogu aeg huvitav
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.