Kõrgeimalt hinnatakse teeninduskogemust internetipangas, madalaimalt toidupoodide veebikanalites
21.05.2025
21.05.2025
NPS soovitusindeksi uuring kaardistab, kuivõrd soovitaksid inimesed erinevaid ettevõtteid, mille teenindusega nad on viimasel ajal kokku puutunud veebikanalites, oma sõpradele ja tuttavatele.
Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko rääkis, et internetipankade kasutajakogemust on aastaid hinnatud valdkondadest kõige kõrgemalt. „Uuringus on läbi aastate olnud mitmeid e-kanaleid, mis on oma valdkonna liidrikohta järjepidevalt hoidnud: olgu selleks Swedbanki internetipank, Apotheka e-pood, SmartPosti iseteeninduskeskkond või e-Selver,“ lisas Esko. „Kindlasti mõjutab hinnanguid nii brändi üldine kuvand kui ka veebikeskkonna spetsiifika: inimesed hindavad kasutajasõbralikku, funktsionaalset ja välimuselt ilusat, lihtsasti haaratavat veebikeskkonda.“
Uuringus kaardistati seitsme valdkonna veebikeskkondade soovitustõenäosust. Internetipankadele järgnevad apteekide, reisijateveo ning kindlustusfirmade veebiteenused. Pakiveo veebiteenuste keskmine soovitusindeks on eelmise kahe aastaga võrreldes langenud, telekommunikatsiooni valdkonna NPS on olnud alati teistest valdkondadest veidi madalam ning toidukaupluste veebiteenuste keskmine on ainsana miinuses (s.t mittesoovitajaid on pisut rohkem kui soovitajaid).
Eesti suurimate teenindusettevõtete soovitusindeksi NPS (net promoter score) uuring mõõdab reaalsetel kogemustel põhinevat soovitushinnangut. Uuring toimus 25.02.–18.03.2025 ja selles osales 2147 Eesti elanikku vanuses 16–74 eluaastat.
Loe ka:
– Eesti inimesed soovitavad ettevõtetest enim LuxExpressi ja Rahva Raamatut
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.