Uuringukool: milleks on hea omnibuss-uuring?
01.12.2025
01.12.2025
Omnibuss-uuring toimib nii, et mitu klienti saavad uuringusse lisada oma küsimusteploki või kasvõi paar küsimust neid huvitavatel teemadel. Iga klient maksab ainult oma küsimuste eest, uuringu läbiviimise kulu läheb klientide vahel jagamisele. Pärast n-ö uuringulainet ehk küsitluse läbiviimist ja andmete kokkupanekut saab iga klient just oma küsimuste vastused esinduslikult valimilt (näiteks Eestis küsitleme veebiküsitluses 1131 Eesti elanikku vanuses 16+ ja telefoni teel läbi viidav uuring kõnetab 550 elanikku vanuses 16+; tellija võib saada andmed ka ainult selle sihtrühma kohta, mis talle huvi pakub – näiteks ainult 16-50-aastased või ainult 40+ vastajad). Andmed saab kiiresti, mis võimaldab ka kiiret otsustamisprotsesse selle organisatsiooni jaoks, kes uuringu tellib.
Omnibuss-uuringud on mõeldud lühemateks küsitlusteks, mis annavad kiireid teadmisi. Kui vajad süvitsi minevat uuringut, on mõistlikum teha eraldi uuring. Samuti tuleks teha eraldi uuring juhul, kui sihtrühm, kes Sind huvitab, on spetsiifilisem. Siin tasub uuringufirmaga nõu pidada, koos leitakse sobiv lahendus. Vahel tasub erinevaid uuringumeetodeid ka kombineerida: näiteks omnibuss-uuringust saadakse laiem sisend ja siis minnakse süvitsi kvalitatiivuuringuga jne.
Kõigepealt tulekski läbi mõelda, mis on uuringu eesmärk ja millise otsuse tegemisel peaks selle tulemused Sind toetama. Siis saab juba edasi mõelda sihtrühmale ja täpsematele küsimustele ning uuringuettevõttega nõu pidada parima lahenduse leidmiseks.
Allikas: Kantari blogi
Loe ka:
– Uuringukool: kelle arvamust me küsime?
– 5 küsimusetüüpi: plussid, miinused ja millal neid kasutada
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.