Kõige meeldivamate toidubrändidena püsivad Kalev ja Maks&Moorits, esmakordselt jõudis esikolmikusse Kārums
19.06.2025
19.06.2025
Kārumsile jääb napilt alla kohalik piimabränd Alma (mullune kolmas). Esiviisiku lõpetab pikkade traditsioonidega lihabränd Rakvere, mis aasta varasemaga võrreldes tõusis edetabelis koha võrra.
Tooterühmade lõikes leiab veerandsaja meeldivaima toidubrändi hulgast enim piimabrände, järgnevad liha- ning teraviljatoodete brändid. „Kuigi liidrid on juba mitu aastat püsinud muutumatuna, on omavaheline konkurents nii üldise meeldivuse kui ka liidripositsiooni pärast kitsamates sihtrühmades, nt nooremate ja vanemate tarbijate seas, tihenemas,“ kommenteeris Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste.
Üldiselt püsib noorte seas suundumus maiustuste, snäkkide ning jookide brändide kõrgele meeldivusele, 50-aastased ja vanemad tarbijad valivad meeldivateks valdavalt põhitoiduainete brände. Soo lõikes tõusevad meeste jaoks naistega võrreldes kõrgemale kohale joogid, naiste lemmikute hulgast võib leida enam piimatoodete kaubamärke. Mitte-eestlaste esimese veerandsaja lemmiktoidubrändi seas on keskmisest enam rahvusvahelisi brände, samas eestlaste lemmikute sekka jõudsid sagedamini veidi väiksema turumahuga kohalikud tegijad, nt Nopri, Rõngu Pagar, Matsimoka.
Katrin Männaste sõnul kalduvad Eesti inimesed enamasti eelistama kohaliku taustaga, siinsele turule suunatud brände. „Esikümnes on paaril viimasel aastal erandiks juba mainitud Kārums, pikemalt on seal püsinud maiustusi- ning pagaritooteid pakkuv Soome päritolu Fazer,“ rääkis Männaste.
Toidubrändide uuring viidi läbi üheksandat aastat järjest ning lemmikute väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja (brändi nimi koos logoga) alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha veidi enam kui 100 brändi seast. Veebis läbi viidud uuringus osales 1046 inimest vanuses 16–74 aastat üle kogu Eesti.
Loe ka:
– YouTube, Kalev, Swedbank ja Smart-ID – Eesti inimeste lemmikbrändid
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.