Värske trendiuuring heidab pilgu turunduse võtmenäitajatele Eestis
01.04.2025
01.04.2025
Bestmarketingi turunduskonverentsil Password 2025 andis tulemustest lühiülevaate Tallinna Ülikooli turunduslektor ja meie konsultant Alar Pink.
“Turundaja vaatab tulevikku optimistlikult,” kommenteeris ta tõika, et turunduseelarve osakaal müügikäibest näitab tõusutrendi. “Majandus on olnud languses, kindlustunnet on olnud vähe, kuid konkurents on suur ja peame turundusse investeerima. Nüüd peaks ehk tulema parem aasta,” rääkis Pink. Turunduseelarve moodustab tänavu müügikäibest keskmiselt 3,2%.
Turunduseelarve paikapanekul lähtutakse kõige enam eelmise aasta eelarvest. Nulltasemest eelarvestajaid ehk neid, kes alustavad täiesti puhtalt lehelt, on endiselt marginaalselt.
Sotsiaalmeediakanalite puhul haukab turunduseelarvest endiselt suurima tüki Facebook, ent selle osakaal on vähenemas.
Esmakordselt küsisime oma uuringus ka tehisaru kasutamise seniste praktikate ja tajutud mõju kohta. Selgelt kõige enam kasutatakse tehisaru sisuloomeks, ent pea iga teine turundaja vastas, et kasutab seda ka automatiseerimiseks.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.