Liisi Vaik: meie põhiäri on iganädalased tootepakkumised
08.09.2025
08.09.2025
“Meie põhiäri on ikkagi iganädalased tootepakkumised: sinna läheb väga suur tööjõud alla ja sealt tuleb ka raha. Me jälgime, millised tooted ja brändid tarbijat rohkem mõjutavad ja millist eesmärki meil parasjagu on vaja täita. Kas meil on vaja ostukorvi suurendada või mis meil parasjagu fookuses on mingi kampaania puhul,” kommenteeris Vaik. Välja selgitatakse ka see, milline toode või bränd klienti kõige paremini ostma aktiveerib. “Igal ketil on oma kliendibaas natuke erinev ja käitumised on ka natuke erinevad klientidel. Täna meil on ju turul olukord, kus klient on üsna hinnatundlik ja see võitlus hinna üle käib ikkagi päris tugevalt,“ lausus ta.
Coopis on ta meeskonnas hetkel 12 inimest. See pole tema jaoks aga sugugi esimene kogemus jaekaubanduses. Oma suure huvi turunduse vastu avastas ta ettevõtluskõrgkoolis Mainor, võttes osa turunduse aluste kursusest. „Ma olen hästi seda meelt, et inimene peab asju kirega tegema. Sa pead tundma, et see, mida sa teed, teeb sind õnnelikuks ja rõõmsaks ning su südames või kehas tuleb see tunne. Ma mäletan, et turunduse aluste esimene tund oli see, kus ma tundsin, et see on nii äge, mulle nii meeldib – kohe tekkis klikk ja äratundmisrõõm,“ meenutas Vaik.
Oma endises kõrgkoolis Mainor jõudis Vaik ka turundusjuhina tegutseda, sealt edasi viis karjääritee Apollo kaupluste ja kinode turundusjuhiks. Talle meeldib kiire töökeskkond, kus saab pidevalt edasi areneda. „Apollos mul tegelikult tekkiski see jaekaubanduse armastus. Käisime palju n-ö põllul ehk poes ja püüdsime aru saada, kuidas klient poes keskkonda, teenust, kõike tajub. See on hästi oluline – ükskõik millises jaekaubandusettevõttes,“ lisas Vaik.
Maximas sai ta brändijuhina täielikult jaekaubanduse võludesse sukelduda. Tempo oli seal korralik: ükskord arvestati kolleegidega kokku, kui palju kampaaniaprojekte aastas on ja neid saadi kokku lausa 70. „Kõige väärtuslikum kogemus, mis ma sealt kaasa olen võtnud, on muudatustega kohanemine. Ma hindaks, et ma olen ülikiire muudatustega kohaneja tänaseks, alguses see vajas võib-olla rohkem harjumist, aga selle ma sain sealt kindlasti kõige tugevamalt kätte. Ma hindan seda hästi kõrgelt ka täna, arvestades, kuidas ja millises keskkonnas me täna elame. See on hästi oluline oskus,“ avaldas Vaik.
Oma koostööpartneritelt ootab ta trendide jälgimist ja nende toomist kliendini, samuti initsiatiivikust. „Mitte niimoodi, et mina esitan tellimuse ja siis täidetakse seda tellimust, vaid et mu partner päriselt viitsib süveneda sellesse, mis on mu äri, mis on mu vajadused ja võimalused – mõelda kaasa ja oma valdkonna või teema piires mulle lahendusi pakkuda. Mulle meeldib see suhtumine, et sa mõtled minu äri peale, et sa päriselt tahad, et seal oleks midagi uut, midagi ägedat,“ kommenteeris ta. Mööda ei saa ka inimestevahelisest heast klapist. Äri tehakse ikkagi inimeste, mitte äride vahel, nagu Vaik ütleb.
Lojaalsusprogrammist, e-ostlemisest, turunduse mõõdikutest ja paljust muust kuula juba podcastist.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Eesti elanikud külastavad kahe nädala jooksul keskmiselt kolme erinevat toidupoeketti
– Jaanika Terasmaa: jaekaubandus on nagu elav organism
– Ranno Pajuri: tuleviku n-ö ennustamiseks tuleb kasutada õigeid näitajaid
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.