Eesti elanikud külastavad kahe nädala jooksul keskmiselt kolme erinevat toidupoeketti
01.11.2023
01.11.2023
Keskmiselt külastab Eesti elanik kahe nädala jooksul 3,2 jaeketti ning toidupoes käiakse keskmiselt 3,3 korda nädalas. „Toidupoodide külastamise sagedus on viimase paarikümne aasta jooksul olnud langustrendis, mis näitab, et inimesed püüavad oma vajadustele ette mõelda ja ostukorvi rohkem planeerida,“ rääkis Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko. „Ostmine erinevatest toidupoodidest viitab, et inimesed ei saa kõiki oma meelistooteid ühest poest käest kätte ja teisalt sellele, et lähtutakse ka mugavusest – näiteks tehakse spontaanseid oste töökoha juures olevast kauplusest või kodule lähimast väikepoest.“
Uuringus kaardistati, milliseid jaekette on Eesti elanikud viimase kahe nädala jooksul külastanud. Kõige suurem osakaal inimesi külastas Coopi, väga väikse vahega järgnevad Selver ja Maxima ning neljandana väikse vahega Rimi. Need neli jaeketti on kõige populaarsemad – umbes iga teine Eesti elanik külastas neid kahe nädala jooksul. Lidlit, Prismat ja Grossi Toidukaupasid külastas sel perioodil ligi 30% elanikest. „Tulemuste tõlgendamisel tasub mõistagi silmas pidada, et toidupoekettide katvus on erinev – alates kõige parema katvusega Coopist, mis on suurematest linnadest väljaspool inimesele tihti kõige kodulähedasem kauplus, kuni Prisma ja Lidlini, mis on esindatud oluliselt vähemates kohtades,“ selgitas Esko.
Toidupoe juures peavad inimesed kõige olulisemaks sobivat ja laia kaubavalikut, head asukohta ning võimalust kiirelt ja mugavalt oste sooritada.
Uuring kaardistas inimeste ostukäitumist ning Eestis tegutsevate jaekettide positsiooni turul. Veebiküsitlus toimus 14.09-21.09.2023. Uuringu sihtrühmaks olid Eesti elanikud vanuses 15-74 ning uuring on esinduslik selleealise rahvastiku suhtes. Kokku osales uuringus 1024 inimest.
Loe ka:
– Jaeseire uuring meie e-poes
– Peatne käibemaksu tõus paneb inimesi säästma ja kaupa ette ostma
– Kodumaise toidu tarbimine on kukkunud viimase kümne aasta kõige madalamale tasemele
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.